Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Rutiner ift regnskap; sletting, endring etc

Mer
28/07/2007 22:36 #1233 av Torje Rørvik
Hva gjør dere i forhold til regnskapsføringen?

Så langt har jeg printet ut fakturaene og brukt disse som bilag. De har jo sitt eget løpende ordrenr som revisor krever.

Det jeg sliter litt med, er ordrer som må slettes (feil, endringer etc). Hvis jeg ikke sletter de, vil ikke lageret bli oppdatert - dessuten kreves det vel at man lager en kreditnota eller noe sånt?

På den annen side er det vel egentlig bare å gå inn i databasen og slette ordren og så nedjustere AUTO_INCREMENT-verdien - men da er vel systemet ikke helt bra ift revisorens krav heller?

Eller trenger man ikke tenke på slikt så lenge man ikke sender ut fakturaer?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
29/07/2007 01:13 #1234 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Rutiner ift regnskap; sletting, endring etc
Jeg går utifra at du benytter et eget regnskap ved siden av ZC.
Tviler på at noen revisor vil godta kun ZC.

Det er jo veldig enkelt å \"justere\" som man ønsker.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/07/2007 08:29 #1235 av Torje Rørvik
Nja - jeg bruker et regnskapsbyrå. De får alle regningene mine, samt fakturaene fra ZC.

Betyr det at du dobbelfører alle salgene fra ZC? Dvs fører de inn i f.eks et fakturaprogram for så å skrive ut dummy-fakturaer som kun blir brukt til regnskapet?
Forstår ikke helt hvordan det kan være tryggere (for staten), da du lett kan \"glemme\" å føre inn et salg fra ZC..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/07/2007 10:04 #1236 av Rune Rasmussen
Det beste er helt klart integrering av Zen Cart mot regnskap eller ordrebehandling, noe det finnes flere løsninger for.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
29/07/2007 11:58 #1237 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Rutiner ift regnskap; sletting, endring etc
Siden jeg selger både via nett og over disk så er jeg nødt til å ha noe mer ved siden av.
Jeg fører ordre manuellt over i regnskapsprogrammet og kjører faktura ut derfra.
Da holder jeg også kontroll på innbetalinger mm.

Og det er klart at siden jeg kjører hele regnskapet selv så er det nok av muligheter til å lure både revisor og likningsmyndighetene.
Det blir et etisk spørsmål.

Vet at det finnes mulighet for integrering i faktura programmer, men ikke regnskapsprogrammer. I tilfelle hvilke?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/07/2007 12:24 #1238 av Torje Rørvik
Men blir ikke det litt surr i forhold til kunden?

Si at noen bestiller et produkt hos deg, og betaler med kreditkort - da er jo forsåvidt handelen ferdig, og de får en kvittering som sier \"Ordre/faktura nr 145\" fra ZC (som de vil få hvis de logger inn i nettbutikken)

Legger du da i tillegg ved en faktura i pakken som har fakturanr 100231?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo