Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Rutiner ift regnskap; sletting, endring etc

Mer
29/07/2007 12:41 #1239 av Rune Christensen
Hei

Finnes integrering med Mamut, går ikke det som regnskapsprogram?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
29/07/2007 12:54 #1240 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Rutiner ift regnskap; sletting, endring etc
De får da en faktura som heter f.eks 100231 som er merket med ordrenummer 10376.
Det er ikke noe problem det.

Tenkte å teste den Mamut integreringen.
Hvor finner jeg den?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
29/07/2007 14:03 #1241 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Rutiner ift regnskap; sletting, endring etc
Om Mamutintegrasjon

www.zen-cart.no/index.php?option=com_joo...171&catid=2#1171

Mamut ivaretar kravet om regnskapsprogram. Her kan du ikke endre historikken. Jeg fører alt salg i regnskapsprogrammet. I likhet med Stian69 har jeg både nettsalg og disksalg. Nettkunden får en kopi av faktura, selv om det er betalt, som en kjøpsinformasjon. Fakturaen i ZC har jeg endret navn til ordre. Så når kunden bestiller får han eller hun en ordrebekreftelse. Man kan godt ivareta historikken i ZC, f. eks hvis jeg vil gjøre et testkjøp passer jeg på å gi inforasjon om det. Skattemyndighetene har nok flere metoder for å sjekke at alt går riktig for seg. Dü skal f. eks ta vare på alle (inn)kjøpsdokumenter, føre timelister ved konsulentvirsomhet, foreta vareopptelling og gi opplysninger om bankkonti m.m.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/07/2007 16:48 #1242 av Torje Rørvik
Ok - takk for info.

Jeg tolker dette nesten dithen at det er likegodt å fortsette som jeg gjør - dvs kun å bruke ZC.

For selv om man bruker f.eks Mamut til å skrive ut fakturaer med løpenr, vil man ha store vansker med å forklare hvorfor fakturanr 001 er knyttet til ordrenr 1, mens fakturanr 002 er knyttet til ordrenr 7.
Hadde jeg vært skattefut eller revisor, ville jeg nok lurt litt på hva som har skjedd med de 5 ordrene i mellom..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
29/07/2007 17:30 #1243 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Rutiner ift regnskap; sletting, endring etc
En ordre er kun en handlig ikke en transaksjon regnskapsmessig.
Fakturaen i ZC tilfredstiller vel heller ikke ale krav mht org nr osv.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/07/2007 17:43 #1244 av Rune Rasmussen
Ang. integrasjon mot Mamut, se også Share IT - www.shareit.no

Art skrev:

For selv om man bruker f.eks Mamut til å skrive ut fakturaer med løpenr, vil man ha store vansker med å forklare hvorfor fakturanr 001 er knyttet til ordrenr 1, mens fakturanr 002 er knyttet til ordrenr 7.
Hadde jeg vært skattefut eller revisor, ville jeg nok lurt litt på hva som har skjedd med de 5 ordrene i mellom..


Nei faktisk tar du feil her, fordi dette er normalt. En ordre kan f.eks kanselleres før den faktureres, eller at nr 7 er klar for levering før nr 1-6. Det er nummerserien på faktura som skal være uten hull, ikke \&quot;ordreserien\&quot;.<br><br>Melding redigert av: Rune, den: 29.07.2007 17:48

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo