Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

(Norsk) Paypal sender ikke ut ordrebekreftelse

  • Ray
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
05/06/2008 15:10 #2153 av Ray
Hei,

Nettbutikken sender ikke ut ordrebekreftelse ved benyttelse av (Norsk) PayPal. Jeg og kunde mottar kun betalingsbekreftelse fra Paypal. Engelske versjonen sender ut ordrebekreftelse og virker normalt.

Norsk forskudd betalingsmiddel sender ut ordrebekreftelse (på norsk) og virker normalt.

Jeg bruker Oppdatert språkpakke for Zen Cart 1.3.8 (rev.2).

Tusen hjertelig takk!


www.zen-cart.no/index.php?option=com_kun...w&id=483&catid=2#483

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
04/08/2008 17:11 - 04/08/2008 17:12 #2266 av Roger Gustavsen
Jeg sitter med nøyaktig det samme problemet... Alt annet fungerer bra.

Kunden kjøper -> paypal -> betaler -> tilbake til siden med "Takk for din bestilling" -> logg av.

Kunden mottar ingen ordrebekreftelse på epost, annet enn den fra paypal. MEN kunden, salget og IPN informasjon fra paypal registreres i admin.

Altså: HVOR BLIR DET AV ORDREBEKREFTELSE PÅ EPOST TIL KUNDEN?
PS. sender heller ikke SMS til telefonen min når kunder betaler via PayPal.. sammenheng?

Hvis noen av dere sitter med kunnskaper om hvorfor det er slik, settes det stor pris på fra helt sikkert flere enn meg og Ray - hvordan det lar seg løse!

- Roger

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • bobi
  • Besøkende
  • Besøkende
04/08/2008 19:22 #2267 av bobi
har dere sammen e-mail addresse på paypal som dere har på shopen ??

jeg oplever akurat som dere, men det er pga at jeg har en anne e-mail på paypal en det jeg har på shopen
da kommer order bekreftelsen på den andre mailen min alsa.

men jeg for i alle fall mail på order gjørt via paypal.

mvh

bobi

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
04/08/2008 20:35 #2268 av Roger Gustavsen
Hva mener du?

Min paypal-epost, den som jeg logger inn på paypal med, er den jeg også har satt inn i admin.

Kundeservice-eposten, som paypal forlanger, er den vanlig butikk-epostadressen min, som egentlig ikke har noe med paypal og betaling å gjøre ;)

Jeg mottar epost fra paypal om at en ny kunde har betalt, og jeg mottar også ordren i admin. Valutaen er i NOK, og alt fungerer bra..

Det eneste som IKKE skjer, er at kunden får sin ordrebekreftelse fra zen-cart checkout systemet.
Dvs. at kunden får aldri noen epost fra butikken min, som bekrefter de varene som er kjøpt.

Tror ikke vi har samme problemet der..?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
05/08/2008 17:41 - 05/08/2008 17:42 #2269 av Rune Rasmussen
Det finnes 3 PayPal-valg i Zen Cart, hvilken er det snakk om?

Om engelsk språk går fint, har dere tatt dere bryet med å sjekket norsk fil opp mot engelsk for å finne feil?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
05/08/2008 18:14 #2270 av Roger Gustavsen
Hallo, hallo!

Det er snakk om PayPal IPN.

Joda, har sjekket norsk opp mot engelsk (siden min er kun norsk) og jeg har lagt til de få define-setningene som ikke fantes i den norske, men som var i den engelske.

Har også undersøkt endel i forhold til mailutsending.

Jeg prøvde å endre måten zencart sendte mail på, til både smtp, sendmail() og PHP.

Jeg fikk EN ordrebekreftelse, en av gangene jeg testet, men dette var visst bare et engangs-tilfelle, det fungerte ikke noe mer etter det.

Pga. ovennevnte, virker det som om dette ikke er en 100% feil, men at det går bra f.eks. 1/10 ganger, uten at jeg er sikker.

Har kjørt over originale include/classes/ order.php og shopping_cart.php for å se om det var disse som var problemet, også dette uten hell.. Vet ikke om det er andre mods som kan ha noen effekt på ordreutsendelser..

På både post-oppkrav og forhåndsbetaling fungerer dette helt OK, og både jeg, kunde og min mobiltelefon får ordrebekreftelse...

Jeg har også slått på emailarchive=true, for å se om det skjer noe i det hele tatt, men det gjør det ikke.. Zen Cart prøver altså ikke engang å sende ut mail.

Har lastet ned og testet ipn_check.php og denne returnerer at alt er OK. Og det er det forøvrig også... alt fungerer jo bra, bortsett fra den %#%"%#¤ ordrebekreftelsen! :(

Noen ideer?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo