Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Problemer med IE

  • Jie Si Chen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
01/09/2008 02:27 #2321 av Jie Si Chen
Problemer med IE opprettet av Jie Si Chen
Hei! Vi har nettopp laget www.ibling.no .

Problemet er at i Internet Explorer blir siden oppblåst og helt feil oppløsning.. Mens i Firefox er den slik den skal være. Den skal heller ikke være venstrestilt, men midtstilt. Ta en titt på www.ibling.no med IE.

Hva er løsningen her?

På forhånd takk!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
01/09/2008 09:24 #2322 av Rune Rasmussen
Løsningen er å lære seg litt CSS www.w3schools.com/css/

Samt ta seg tid til å prøve og feile litt, pluss å se på forskjellene mellom f.eks Firefox og IE - og hvordan omgå disse.

Finnes haugevis av guider, tips og diskusjoner på nett rundt dette. Samt en del gode bøker i salg.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Jie Si Chen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
01/09/2008 12:08 #2324 av Jie Si Chen
Besvart av Jie Si Chen i emne Sv:Problemer med IE
Ja, har snart lest meg ihjel. Jeg klarer virkelig ikke å løse problemet...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
01/09/2008 12:44 #2325 av Rune Rasmussen
OK, da sliter du med mindre noen ønsker å kode siden for deg via forum.

Kanskje du burde vurdere å skaffe hjelp da, enten via venn, direkte kontakt med konsulent/nettfirma eller www.zen-cart.no/index.php?option=com_kun...func=showcat&catid=6

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Jie Si Chen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
01/09/2008 12:55 #2326 av Jie Si Chen
Besvart av Jie Si Chen i emne Sv:Problemer med IE
Her var det ikke så mye hjelp å få. Jeg la ut et slikt innlegg for å se om det var noen som enkelt kunne forklare hva som forårasket noe sånt. Jeg har overhode ingen problemer med å benytte zencart, da jeg har siden ferdig.... Det eneste problemet mitt er at IE ikke viser siden riktig.

Jeg trodde at denne ekspertisen du sier jeg skal lære meg, allerede fantes hos de som benyttet dette forumet...

Jeg ser virkelig ingen grunn til å betale andre for å lage en side som allerede er ferdig...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
01/09/2008 13:42 #2327 av Rune Rasmussen
Tror du missforstår min velmenende råd fullstendig nå.

Ingen som har sagt at du må betale noe som helst, om det er noen som er villige til å hjelpe deg gratis. Her eller direkte via en venn ...

Det er heller ingen som har sagt at du skal betale noen for å få laget en ny side, men om du ikke får gratis hjelp bør du vurdere å leie inn noen til å løse dine problemer - for problemer har du jo tydeligvis.

At det er gratis programvare du benytter, er ikke det samme som at du kan forvente eller forlange at noen skal tilpasse den gratis etter dine behov - ei heller har du krav på gratis støtte til andre ting. I alle fall ikke når det er ting man åpenbart bør lære seg, om man har et ønske om å gjøre alt selv - gratis.

Her hjelper de som kan, når de har tid eller lyst til det. Tid er da også ofte koblet direkte til økonomisk frihet, noe man som regel heller ikke får gratis her i livet. :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo