Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Hva trenger jeg i tillegg til Zen Cart

Mer
12/11/2009 02:37 #3741 av Rune Rasmussen
Denne fremgangsmåten høres på ingen måte ut som noe som kan anbefales mindre "kokekyndige" regnskapsførere. Om du vil anbefale dette som statsautorisert revisor, burde du kanskje også skrive enn full guide/regnskapshåndbok for Zen Cart-brukerne. ;)

De fleste brukerne er nok heller ikke i stand til å tilpasse utskriften slik at den oppfyller kravene til innhold, angivelse av parter m.m.

Man bør også sjekke opp dette med en lokal regnskapsfører, revisor og/eller skattekontor. For det er jo ikke akkurat en ukjent sak at lover og forskrifter tolkes og praktiseres forskjellig rundt om i landet.

Forøvrig sjonglerer jo også du med flere systemer, og jeg kan ikke se fordelen med måten som beskrives da - spesielt ikke med tanke på manuell oppfølging.

Vil også tro at butikker med litt mer omsetting, restordrer, forsinket levering, flere betalingsvalg og diverse andre utfordringer fort får problemer med kontrollen og datoene (i forhold til nr) her uansett.

Vist kan man øke nummerserien i de fleste systemer, men om noen klarer å gjøre dette med et uhell burde de ikke ha så høye rettigheter i systemet at de kan gjøre det heller. ;) Og det er vel ikke tvil om at man mye enklere kan manipulere databasen til Zen Cart, enn det man kan i Visma, Mamut m.fl. - da skal man være veldig flink for å ikke få store problemer med kryssreferanser m.m. :)

Uansett, det som er helt sikkert er at standard "faktura" i Zen Cart ikke oppfyller alle krav til et godkjent salgsdokument, man må frem med hammer og meisel om dette skal brukes ...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
12/11/2009 08:43 #3743 av Lars Olav Tveito
Fordelen er at jeg får et bilag som jeg kan regnskapsføre, uten å måtte legge inn kunde og varer manuelt i et annet system, for så å manuelt fakturere der.

Forøvrig må det sies at jeg bruker ikke zen-cart til noe som helst annet enn å lage fakturaen, all bokføring gjøres i eget system, derfor er det også greit å håndtere returer og krediteringer der.

Det siste du sier er helt korrekt, det må modifiseres en god del for å oppfylle kravene. Jeg har lagt inn ganske mange tilleggsmoduler for å få butikken til å fungere slik den gjør i dag, også mange admin-moduler. Har også en egen test-butikk hvor jeg tester alle moduler før de kjøres inn i den ordentlige butikken. Stoler ikke helt på hva man får fra det store nettet ;)

Regnskap er forøvrig ikke noe hvermansen bør drive med, har man ikke god kunnskap om det er det mye bedre å kjøpe tjenesten. Jeg vil derfor som du sier først ikke anbefale dette til andre, bare sier at det er mulig. :) Men du må jo uansett ha andre systemer for å holde styr på regnskapet.

www.zendi.no - smykkeskrin, klokkeskrin, toalettmapper

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
24/11/2009 23:12 #3760 av Bjarne Grøseth
Nå har jeg ikke lest hele bloggen din da.

Men om du kjøper noe som heter "Zen-Cart Store Manager" fra MagneticOne. Så kan du med dette programmet koble deg opp via databasen og gjøre alle operasjoner gjennom dette programmet. Jeg kjøpte dette programmet for 3 uker siden og jobber nå mye mye rasker og mer effektivt.

Her kan du også lage egne ordrer som i et vanlig faktureringssystem! Og du kan legge til produkter til allerede bestilte ordrer eller endre priser. Så om jeg har en kunde som av en eller annen grunn ikke kan/vil bestille på nettbutikken. Så kan jeg bare gjøre alt via telefon. Legge han til som kunde, leveringsadresser etc. Og så lage en ordre på han. Denne ordren vil da gå inn i Zen-Cart nettbutikken og man får ikke "hull" i faktureringsnumrene.

Dette programmet er helt sinnsykt genialt!

www.magneticone.com

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo