Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Frontend ødelagt

Mer
12/09/2006 09:30 #547 av Rune Rasmussen
Vil bare legge til at vi har pratet om dine template problemer tidliger, uten at du brydde deg me då følge opp den tråden:

www.zen-cart.no/index.php?option=com_joo...p;id=428&catid=2

Det står også i annonseringen og dokumentasjonen for nyeste Zen Cart:

NOTE TO CLASSIC TEMPLATE USERS: IF YOUR SITE IS BASED ON the older Classic template, please note that the New Classic is very different. The new tableless \"Classic Contemporary Green\" replaces the old table-based \"Classic\" template. The folder is STILL named \"classic\"... so if your site is using a template named \"classic\", you will want to either skip upgrading this folder, or be VERY careful to not overwrite your changes.

This is likely a good time to build your own custom template, using a name other than 'Classic'.


Ser du? ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12/09/2006 09:45 #548 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Frontend ødelagt
Ja faktisk så forventer jeg at folk skal gå inn på siden å se, det er vel litt av det som er greia. Selv om du er møkk lei alle som ikke er like flinke som deg så betyr ikke det at alle har din innstilling til hva man skal forvente av andre.

Som vi har diskutert andre ganger i andre forumer er det faktisk slik at de kvalifikasjonene du mener folk bør ha er ikke det som er tillfelle. Folk er forskjellige å folk har forskjellige interesser, dette betyr ikke at de ikke skal kunne ha muligheten til å drive med nettbutikker.

Jo jeg fulgte opp tråden om templateproblemer sist, det jeg gjorde var og modifisere den nye templaten tilpasset oppdateringen fremfor å endre dette etter din besrivelse i css filene.

Slik det er pr idag har ikke jeg fått med meg at templaten fra 1.3.2 til 1.3.5 IKKE passet sammen. Hadde problemet oppstått i det øyeblikket oppdateringen var et faktum ville jeg forstått det MED EN GANG, men når dette skjer plutselig etter en uke å vel så det stusser jeg.

Når noen legger ut en link følger jeg den med en gang i tillfelle jeg kan hjelpe, jeg forventer også at andre gjør det da jeg trenger hjelp. Hvis dette er et problem for det rued BØR du finne deg et nytt forum som er tillpasset dine kriterier. Feks du kan jo opprette et eget forum hvor du kan få utløp av dine frustrasjoner. I dette forumet kan du selv ha dine egne nazikriterier pedantisk oppført i regelverket slik at alle kan følge dine krav.

Da du har gjort dette vil jeg gjerne ha en beskjed slik at jeg kan følge med på hvor mange flittige brukere du har i din lille verden.

Som jeg har sagt til deg tidligere bla i oscommerce forumet vil jeg ha meg frabedt svar av deg hvis du ikke har annet en dritt å komme med.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
12/09/2006 10:05 #549 av Rune Christensen
Hei

Dette forumet er egnetlig veldig lite nazi.
Jeg var selv ikke en erfaren poster når jeg begynnte på Zen-cart.com og ble \"opplert\" av gutta der.
Har forståelse for att det føles enkelt å greit og bare slenge ut en liten post umiddelbart når det er problemer.

Hovedgrunnen til at man krever litt mer forklaring rundt problemer som blir postet er todelt.

Det ene er å vise respekt for de som gjerne vill hjelpe deg ved å gi litt info om hva som har sjedd, hvilken versjoneer det er snakk om og hva du har gjort for å prøve å fikse problemet.

Det andre er at om man blir nøtt til å utdype problemet ender man faktisk ofte opp med å løse problemet selv.

Ofte er man faktisk mer en flink nok til å finne ut av at man ikke har satt inn stikkkontakten selv.

Det blir veldig kjennomsiktig at man ikke har prøvd serlig lenge å fikse problemet selv når spørsmål blir veldig korte.

Kom igjen å post bare du vi finner jo somregel ut av ting, men ikke regn med å få altfor gode svar på \"dårlige spørsmål\"

;)<br><br>Melding redigert av: koolaid, den: 12.09.2006 10:06

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12/09/2006 10:38 #550 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Frontend ødelagt
Hei Koolaid.

Jeg sier ikke at dette forumet er \&quot;nazi\&quot;. Jeg er selv en flittig bruker av diverse forumer å jeg har vært grønn før jeg også. Men jeg husker det hver gang jeg ser \&quot;dumme\&quot; poster.

Det er faktisk slik at man bør kunne forvente at man ikke nødvendigvis skal vite løsningen før man spør spørsmålet, å jeg håper du er enig da jeg sier at det er enklere for alle å se feilen jeg hadde fremfor at jeg har en lang beskrivelse som i mange tillfeller ville blitt meget knotete for flere og lese. Svaret var enkelt: templatene fungerer ikke overens, hadde problemet oppstått med en gang ville jeg hatt løsningen der, men da dette fungerte perfekt i over en uke var det ikke like enkelt.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12/09/2006 10:47 #551 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Frontend ødelagt
Hei Coolaid.

Jeg har aldri sagt at dette forumet har \&quot;nazi\&quot; tendenser. Men jeg bør kunne forvente at brukerne skal følge en link for å se problemet fremfor at jeg skal skrive en a4 side som beskriver problemet.

Hadde jeg hatt en avhandling om saken hadde rued fortsatt hatt en tilbakemelding, denne ville vært noe slikt som.

\&quot;det hadde vært enklere om du hadde vist oss siden med problemet\&quot;

Jeg er aktiv i flere forumer å jeg har også startet ett sted, jeg tar også dette med i betraktningen da jeg ser tråder som burde vært annerledes forklart.

Dette går litt på det du nevner om at man bør ha en viss respekt for andre brukere.

Jeg vil da be deg ta en gjennomgang av rued sine innlegg å se om du faktisk finner flere av disse passende under kategorien \&quot;respekt for andre\&quot;.

Jeg forventer at andre kan følge en link på lik linje som jeg følger andre sine linker. Å er det slik at man gjerne forventer av brukerne har svaret før de legger til spørsmålet er hele begrepet \&quot;support forum\&quot; borte...


jeg forventer også å kunne bruke dette forumet for kjappe svar på lik linje både du og rued sikkert har gjort en gang i tiden.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
12/09/2006 10:51 #552 av Rune Rasmussen
Du forventer jo jævlig mye om du vil at folk skal gå inn på siden din og studere den nøye for å finne ut hvilken problemer du har..

Dette synes jeg er en grunnleggende mangel på respekt for andres tid og ressurser, og når man her snakker om en \&quot;erfaren\&quot; bruker som deg burde du absolutt vite bedre.

I de fleste tilfeller/forum ville din post blitt oversett i mangel av informasjon.

Du forventer jo også at folk skal hjelpe deg med å fikse butikker som du kanskje tar deg betalt av andre for å ta deg av, hvor mange ganger har du takket for hjelpen - og evt. gitt et bidrag for hjelpen du mottar. Hvor mange ganger har du f.eks støttet Zen Cart.com osv.

Til slut vil jeg du skal ta deg god tid og lese følgende tekst nøye, deretter kan du ta deg en tur i tenkeboksen - kanskje du kommer ut med litt fornyet respekt for andre mennesker og deres tid.

www.slash7.com/pages/vampires

PS! Ang. at siden \&quot;plutselig\&quot; endrer seg etter en uke så har det vel mer med dine nettleserinnstillinger å gjøre (cache) enn noe annet, for som du sikkert forstå endrer ting seg ikke bare plutselig uten yttre påvirkning. ;)<br><br>Melding redigert av: Rune, den: 12.09.2006 11:07

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo