Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Backup av database.

Mer
20/03/2006 10:36 #90 av Jorgen Kaastad
Jeg skal installere \"Zencart Servicepakke and postoppkrav module\".
Før jeg innstallerer SQL-patch'en servicepakke2005.sql, blir jeg anbefalt å ta backup av databasen. Hvordan gjør jeg det ?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Besøkende
  • Besøkende
20/03/2006 11:31 #91 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Backup av database.
Hvis du ikke har backup modulen installert må du gjøre dette først, har du det bruker du admin > Verktøy > Database backup

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/03/2006 12:25 #93 av Rune Christensen
Anbefaler å bruke Phpmyadmin til backup og evt. bruk av backupen om man skulle trenge det.

Phpmyadmin er et enestående program som man kan bruke til å endre alt i datasen og ikke minst forstå hvordan alt fungerer mye bedre.

Jeg anbefaler på det sterkeste at at alle som driver med instalering og oppgradering av Zen-cart ordner seg tilgang til PhpMyadmin.

Hadde ikke greid meg mange dagene uten et sont program. :)<br><br>Melding redigert av: koolaid, den: 20.03.2006 12:27

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/03/2006 12:33 #94 av Rune Christensen
Når man da tar en backup(export), kan man se litt på den .sql fila som man får ned.
Sammenligne litt med det man ser i PhpMyadmin og ganske snart forstå hvordan MySql fungerer sont helt grunnleggende - noe som igjen vill gjøre deg til en bedre administrator.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • dwno
  • Besøkende
  • Besøkende
21/03/2006 01:29 #95 av dwno
Besvart av dwno i emne Sv:Backup av database.
Backup-verktøyet for Zen Cart er svært enkelt og praktisk å bruke.

Ps. dersom man vil lære MySQL, så vil nok manualen hjelpe mye. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/03/2006 11:53 #96 av Jorgen Kaastad
Butikken ikke er min, men tilhører en dame som kun klarer å legge inn/endre grupper/varer.
Backup av database må derfor være enkelt å utføre.
Jeg har forsøkt Phpmyadmin, mine datakunskaper strekker ikke til å få dette opp å gå.

Add-On: BACKUP_MYSQL Admin Tool v1.2.0.10a, ser ut til å være akkurat det ho/jeg trenger.
Når jeg nå har innstallert det, ser ikke siden \&quot;riktig\&quot; ut, restore knappen er der, men jeg tror det mangeler en backup knapp ?
Vedlegger et gif bilde for å vise om det er slik siden skal vises ?

Jeg har gitt tillatelse CHMOD777 til mappen admin/backups

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo