- Mottatte takk 0
Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.
Backup av database.
- Jorgen Kaastad
- Emneforfatter
- Juniorbruker
Less
Mer
20/03/2006 10:36 #90
av Jorgen Kaastad
Backup av database. opprettet av Jorgen Kaastad
Jeg skal installere \"Zencart Servicepakke and postoppkrav module\".
Før jeg innstallerer SQL-patch'en servicepakke2005.sql, blir jeg anbefalt å ta backup av databasen. Hvordan gjør jeg det ?
Før jeg innstallerer SQL-patch'en servicepakke2005.sql, blir jeg anbefalt å ta backup av databasen. Hvordan gjør jeg det ?
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Tor Andre Vikki
- Besøkende
20/03/2006 11:31 #91
av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Backup av database.
Hvis du ikke har backup modulen installert må du gjøre dette først, har du det bruker du admin > Verktøy > Database backup
- Rune Christensen
- Gullbruker
20/03/2006 12:25 #93
av Rune Christensen
Besvart av Rune Christensen i emne Sv:Backup av database.
Anbefaler å bruke Phpmyadmin til backup og evt. bruk av backupen om man skulle trenge det.
Phpmyadmin er et enestående program som man kan bruke til å endre alt i datasen og ikke minst forstå hvordan alt fungerer mye bedre.
Jeg anbefaler på det sterkeste at at alle som driver med instalering og oppgradering av Zen-cart ordner seg tilgang til PhpMyadmin.
Hadde ikke greid meg mange dagene uten et sont program. <br><br>Melding redigert av: koolaid, den: 20.03.2006 12:27
Phpmyadmin er et enestående program som man kan bruke til å endre alt i datasen og ikke minst forstå hvordan alt fungerer mye bedre.
Jeg anbefaler på det sterkeste at at alle som driver med instalering og oppgradering av Zen-cart ordner seg tilgang til PhpMyadmin.
Hadde ikke greid meg mange dagene uten et sont program. <br><br>Melding redigert av: koolaid, den: 20.03.2006 12:27
- Rune Christensen
- Gullbruker
20/03/2006 12:33 #94
av Rune Christensen
Besvart av Rune Christensen i emne Sv:Backup av database.
Når man da tar en backup(export), kan man se litt på den .sql fila som man får ned.
Sammenligne litt med det man ser i PhpMyadmin og ganske snart forstå hvordan MySql fungerer sont helt grunnleggende - noe som igjen vill gjøre deg til en bedre administrator.
Sammenligne litt med det man ser i PhpMyadmin og ganske snart forstå hvordan MySql fungerer sont helt grunnleggende - noe som igjen vill gjøre deg til en bedre administrator.
- dwno
- Besøkende
21/03/2006 01:29 #95
av dwno
Besvart av dwno i emne Sv:Backup av database.
Backup-verktøyet for Zen Cart
er svært enkelt og praktisk å bruke.
Ps. dersom man vil lære MySQL, så vil nok manualen hjelpe mye.
Ps. dersom man vil lære MySQL, så vil nok manualen hjelpe mye.
- Jorgen Kaastad
- Emneforfatter
- Juniorbruker
Less
Mer
- Mottatte takk 0
21/03/2006 11:53 #96
av Jorgen Kaastad
Besvart av Jorgen Kaastad i emne Sv:Backup av database.
Butikken ikke er min, men tilhører en dame som kun klarer å legge inn/endre grupper/varer.
Backup av database må derfor være enkelt å utføre.
Jeg har forsøkt Phpmyadmin, mine datakunskaper strekker ikke til å få dette opp å gå.
Add-On: BACKUP_MYSQL Admin Tool v1.2.0.10a, ser ut til å være akkurat det ho/jeg trenger.
Når jeg nå har innstallert det, ser ikke siden \"riktig\" ut, restore knappen er der, men jeg tror det mangeler en backup knapp ?
Vedlegger et gif bilde for å vise om det er slik siden skal vises ?
Jeg har gitt tillatelse CHMOD777 til mappen admin/backups
Backup av database må derfor være enkelt å utføre.
Jeg har forsøkt Phpmyadmin, mine datakunskaper strekker ikke til å få dette opp å gå.
Add-On: BACKUP_MYSQL Admin Tool v1.2.0.10a, ser ut til å være akkurat det ho/jeg trenger.
Når jeg nå har innstallert det, ser ikke siden \"riktig\" ut, restore knappen er der, men jeg tror det mangeler en backup knapp ?
Vedlegger et gif bilde for å vise om det er slik siden skal vises ?
Jeg har gitt tillatelse CHMOD777 til mappen admin/backups
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.