Installasjon

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
07/02/2007 09:20 #948 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Installasjon
Ikke noe access her. Du har allerede et databasetjener, nemlig MySQL. Når du legger ut butikken så må du også bruke MySQL, så det må være en del av abonnementet ditt hos webhotellet. Men nå har du jo installert det lokalt.

Jeg antar at det som er viktig for deg er å overføre er produkter og kunder, kanskje. På zencart.com kan du finne fram til noe som heter easypopulate, som skal kunne hente lister fra excel. Har ikke erfaring med det selv. Når det gjelder mamut er det behørig diskutert i en annen tråd her i forumet.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • jarra
  • Besøkende
  • Besøkende
07/02/2007 22:17 #949 av jarra
Besvart av jarra i emne Sv:Installasjon
Tusen takk for hjelpen hittil..

Har fått alt opp og gå nå..

Er bare et lite problem jeg kommer borti..
Når jeg er inne som kunde og skal kjøpe noe, går alt greit til siste bekreftelse, og mailen skal sendes.
Da kommer :

Email Error: Kunne ikke instantiate mail funksjonen

Hva skjer da liksom ? Sorry hvis mye mas.. :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
09/02/2007 07:29 #951 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Installasjon
Vet ikke helt om jeg kan hjelpe deg her. Men når du kjører denne varianten så må du antagelig selv definere smtp-server. WAMP-ikonet ligger nede på verktøylinja, når det kjøres. Klikk på den og du ser config-filer. Åpne php.ini. Omtrent midtveis finner du smtp. Legg inn smtp.online.no, smtp.bluecom.no eller hva det er du måtte ha av tjener. Dette vil ordne seg automatisk når du legger deg ut, tror jeg. Men ikke lokalt. Har du bærbar og flytter deg til en annen nettkobling fra annen leverandør må du gjøre endringer i php.ini.

Men om dette løser ditt problem vet jeg ikke.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Isabell B Nilsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
19/12/2007 18:57 #1516 av Isabell B Nilsen
Besvart av Isabell B Nilsen i emne Sv:Installasjon
Jeg ga opp Zen Cart, og har idag OsCommerce. Men, jeg vurderer seriøst å gå over til Zen Cart, men kun hvis alle produktene i nettbutikken kan overføres til Zen Cart. Jeg orker ikke legge inn alt på nytt :)

Hovedårsaken er alle modulene som kan installeres i tillegg, som sånn det å gi tilbud, forstørring av bilder osv.

Og ja, jeg skal ha noen til å gjøre det for meg :side: Jeg har funnet ut at jeg har nok med å holde nettbutikken oppdatert :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/12/2007 04:38 - 20/12/2007 04:45 #1517 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Installasjon
Produktene kan overføres fra osCommerce til Zen Cart, men den manuelle måten vil kreve en viss innsats ...

Men det finnes også muligheter for f.eks csv eksport/import osv.

osCommerce Store Manager kan også være til god hjelp, og den støtter også Zen Cart. Det burde gi deg en enkel mulighet til å eksportere fra osCommerce, for så å importere til Zen Cart.

Last ned testversjon ... >>

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Yngve Larsen
  • Besøkende
  • Besøkende
21/12/2007 23:49 - 21/12/2007 23:51 #1519 av Yngve Larsen
Besvart av Yngve Larsen i emne Sv:Installasjon

Isabellbn skrev:
Hovedårsaken er alle modulene som kan installeres i tillegg, som sånn det å gi tilbud, forstørring av bilder osv.

:)


Om jeg ikke tar feil finnes det vell et større utvalg av moduler til osCommerce enn til Zen Cart?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo