IIS Password error

  • NinaK
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
08/12/2006 00:38 #685 av NinaK
IIS Password error opprettet av NinaK
Jeg har nå lastet opp zen-cart filene til min server, og lagt de i mappen som skal være tilgjengelig via web. Men når jeg prøver å innstallere får jeg denne feilmeldingen:

IISPassword
The page cannot be displayed
There is a problem with the page youare trying to reach and it cannot be displayed. It is most likely that configuration files for this url are corrupted.



Please try the following:

Click the Refresh button, or try again later.
Open the home page, and then look for links to the information you want.
If you believe you should be able to view this directory or page, please contact the Web site administrator by using the e-mail address or phone number listed on the home page.
HTTP Error 500
IISPassword for Internet Information Services

Har noen forslag til hva jeg skal gjøre?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/12/2006 19:53 #707 av Rune Rasmussen
Vanskelig å si, har du info om server?

Du kan forresten prøve å endre navn på .htaccess-fila til htaccess.txt, eller slette den fra zc_install-mappen og admin-mappen. Er vel en MS server du er på, og .htaccess støttes vel bare av Apache - forøvrig er vel også Apache nødvendig for Zen Cart?!<br><br>Melding redigert av: Rune, den: 10.12.2006 20:44

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • NinaK
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10/12/2006 20:08 #709 av NinaK
Besvart av NinaK i emne Sv:IIS Password error
Hva slags info om serveren trenger du?
Jeg har webhotell hos Scandic Hosting www.crystone.se/templates/PageWide____2577.aspx
\&quot;Beginner\&quot; og Windows-server.

Jeg har forsøkt å endre navn på .htaccess filene, har forstått at Windows ikke er så glad i den type filer. Men det hjelper liksom ikke. Men kan de slettes altså? Har det ikke noe å si?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/12/2006 20:47 #710 av Rune Rasmussen
aiai.. du mangler det meste der ja, vil foreslå at du spør pent om å få bli flyttet over på Linux - det vil hjelpe. :)

PS! tutorials.zen-cart.com/index.php?article=6

Melding redigert av: Rune, den: 10.12.2006 20:52

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • NinaK
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10/12/2006 20:58 #711 av NinaK
Besvart av NinaK i emne Sv:IIS Password error
Hm, der ser du hvor lite peiling jeg har ;) Har aldri vært borti Linux, har bare trudd det var for særinger jeg :P
Men hva er forskjellen egentlig? Vil jeg som sitter i denne enden merke noen forskjell?
Og hva mener du med at jeg mangler det meste? Hva mangler jeg?

Og en annen ting... er jeg for optimistisk når jeg inbiller meg at jeg skal kunne greie å lage meg en liten nettbutikk på Zen Cart selv, uten å være en programmerer? (Nå er jeg riktignok gift med en, men det er ikke sikkert han har all verdens tid til å drive med dette da.) Jeg har jo aldri sett dette \&quot;verktøyet\&quot; i bruk...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/12/2006 21:09 #712 av Rune Rasmussen
NinaK skrev:

Men hva er forskjellen egentlig? Vil jeg som sitter i denne enden merke noen forskjell?


Så lenge du ikke bruker Frontpage (extensions) vil du ikke merke noe, men det er unasett ikke anbefalt brukt til noe.. ;)

Og hva mener du med at jeg mangler det meste? Hva mangler jeg?


Kan jo ta de to viktigste tingene, Apache og PHP f.eks. :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo