Hvem var først - osCommerce eller Zen Cart?

Mer
24/02/2008 20:23 - 24/02/2008 20:28 #1798 av Rune Rasmussen
Akvario skrev:

Personlig jobber meg mest med oscommerce, det største fordelen med oscommerce er vell kanskje at utvalget av moduler er en god del større ?


Det handler vel kanskje mest om at behovet for tilpasninger av osCommerce er veldig stort, som en følge av at det er et gammelt og lite utviklet system. I tillegg er det mye kaos og «sideutviklede» utvidelser, dvs. de samme utvidelsene er lagt ut flere ganger med mindre endringer. Dette ryddes det ikke opp i siden tallene brukes til «skrytetall». :laugh:

En gjennomsnittlig norsk bruker er rimelig sjanseløs i forhold til å få til en sikker og god butikk ut av osCommerce, det krever mye selvdisiplin, tid og ønske om å lære. Og alt man da gjør er å bygge på en gammel og dårlig kode, til man har endret den så mye at man får problemer om man en dag må oppdatere f.eks på grunn av at man finner og tetter sikkerhetshull og feil. For ikke å snakke om når man vil oppgradere til 3.0 om den noen gang blir ferdig. :laugh:

Magento minner mye om osCommerce og er kanskje bare en omskriving av denne? Uansett har den den samme dårlige håndteringen av produktvarianter (attributter), som både osCommerce og Zen Cart ennå har - og det synes jeg er litt betenkelig.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Rockatansky
  • Besøkende
  • Besøkende
09/05/2008 14:57 #2039 av Rockatansky
Besvart av Rockatansky i emne Sv:Hvem var først - osCommerce eller Zen Cart?
Jeg har også hørt at magento er/kommer til å bli en hit innen shopper

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/05/2008 15:30 #2040 av Rune Rasmussen
Stemmer, Magento er veldig lovende og utvikles raskt. Om den derimot er moden for oss i Norge er jeg ennå usikker på, men tror det kan lønne seg å sitte litt på gjerdet ennå - før man evt. skulle bytte.

En annen spenede nykommer er Freeway, som utvikles med tanke på integrasjon mot Joomla! og Drupal. Den bygges også på osCommerce og åpner for migrering fra osC/ZC. Denne utvikles også i et forrykende tempo, og blir spennende å følge siden den har en del ting som andre ikke har.

Men når det er sagt, Zen Cart 1.4 som ventes i løpet av året vil også bli en veldig forbedret og oppdatert utgave - med bl.a. full støtte for variantprodukter med prod.nr og lagerkontroll. De som bruker osC eller Zen Cart kan derfor med fordel vente noen måneder før de evt. vurderer andre løsninger, mens de som skal bygge ny bare må velge den som passer dem best. Alle er gode systemer. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Yngve Larsen
  • Besøkende
  • Besøkende
09/05/2008 15:47 #2041 av Yngve Larsen
Besvart av Yngve Larsen i emne Sv:Hvem var først - osCommerce eller Zen Cart?
Magento ser meget lovende ut. Kan ikke si at jeg har sett "mye oscommerce" i Magentocommerce ?
Utviklingen skjer i rekordfart spør du meg, men om en tenker å ta i bruk Magentocommerce i dag må en nok forvente at det vil by på mye utviklingsarbeid. Versjon 1 ble vell sluppet for en måned eller to siden.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/05/2008 15:51 #2042 av Rune Rasmussen
Nei det finnes ingen osCommerce i Magento, og det er heller ingen som har hevdet det - etter det jeg vet. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Yngve Larsen
  • Besøkende
  • Besøkende
09/05/2008 15:58 - 09/05/2008 15:58 #2043 av Yngve Larsen
Besvart av Yngve Larsen i emne Sv:Hvem var først - osCommerce eller Zen Cart?
Ok :P

Rune skrev:

Magento minner mye om osCommerce og er kanskje bare en omskriving av denne?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo