For diskusjon av oversettelser, feilmeldinger og forbedringforslag.

1.5. Er det endringer i Språk pakkene?

Mer
10/01/2012 22:11 #5245 av Kjetil Skjellerud
Hei jeg er iferd med å teste nye 1.5 før vi skal gå over til denne releasen. Men i samme slengen ser vi også på ny template.

Er derfor usikker på om det er templaten som lager problemer for norsk språk, eller om det er behov for endringer av norsk språkpakke.

Har installert 1.39 norsk språkpakken i 1.5 miljø.

Hvis det er behov for bistand til å gjøre en jobb for å tilpasse 1.5 til norsk så si ifra, er ikke så flink men bruker jo løsningen og synes jeg bør bidra hvis det er ønskelig.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
14/01/2012 07:55 #5246 av Hans Petter Lorentzen
Jeg har testet ut 1.5 versjonen og er en del endringer som må gjøres.

Her er noe av hva jeg her erfart så langt:

1. Alle linker som ligger under fanen - KONFIGURASJON forsvinner om du bruker språkvers 1.3.x på 1.5 versjonen. (database??)

2. Er en del språklinjer i admin som må legges til da disse er nye
3. HTML editoren er ikke med i versjon 1.5. I konfigurasjon -> My store -> HTML editor ligger bare editor for ren text

Pluss ett par andre småting....

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
19/01/2012 18:54 #5249 av Janne Kristiansen
code.google.com/p/norwegianzencart/source/list er det en oppdatering til 1.5, ved å endre noe i norwegian.php. Har prøvd å endre den gamle filen til den nye, men nettsiden min vil ikke komme opp da. Har ennå ikke oppdatert zen cart til ver 1.5, pga jeg fikk de samme problemene som dere.

Har ikke oppdatert de andre filene mine til de filene som ligger på samme addresse, vet ikke om dette kan ha noe å si på at nettsiden blir helt hvit etter den nye versjonen av norwegian.php? (Fant denne siden først for en liten stund tilbake)

Blir veldig glad hvis det er noen som har en løsning på dette.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/01/2012 07:46 #5250 av Einar Solheim
Prøvde 1.5, men fikk problemer med norske bokstaver. Det rare var at jeg har prøvd 2 forskjellige templates, og problemet kom kun med et av dem. Norske bokstaver virker fint på begge i 1.3.9.

Men jeg sliter med de norske språkfilene uansett (i 1.3.9 - da jeg får en melding øverst inne i admin vinduet at noen language files for norsk is missing.

Jeg er i oppstartfasen slik at jeg foretrekker å bruke den nyaste versjonen, men ikke sikker på at jeg tørr basert på mine og andres erfaringer.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/01/2012 13:35 #5253 av Rune Rasmussen
1.5 er som standard med UTF-8 enkoding. 1.3.9 og eldre ISO-8859, og dette kan ikke mikses - da får man tegntrøbbel.

Språkfiler for 1.5 blir oppdatert når jeg selv behøver dem og har tid. Om det haster for noen får de vurdere om det er noe de kanskje burde sponse jobben på, eller gjøre selv.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/01/2012 13:45 #5254 av Einar Solheim
Hadde vært utrolig kjekt med muligheten til samfunnsfinansierte prosjekter for norsek ZC brukere. Utviklere kan da legge ut prosjekter, og brukere kan forplikte seg til delbetaling etter egen evne og prosjektet blir ikke startet før brukere har forpliktet seg for finansiering av hele prosjektet. Løsning blir så selvfølgelig Open source for alle. Her tenker jeg at det er mange mindre aktører som kunne godt tenkt seg å bidra med mindre beløp.

...så er det godt mulig at jeg overvurderer nordmenn og Zen Cart brukere :/

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo