For diskusjon av oversettelser, feilmeldinger og forbedringforslag.

Norsk språk til 1.5

Mer
21/01/2012 06:27 #5267 av Grethe C Nordheim
Jeg er neppe den eneste som har behov for norske språkfiler. Så hvor mange vil være med å bidra til at vi kan få gjort noe med det?
Enten i form av økonomisk støtte så de som oversetter kan ta seg tid til det uten å tape på det sjøl?
Eller i form av å oversette biter sjøl?

Minner om at zen-cart i norsk versjon ikke blir til ved trylleslag og rein ønsketenking. Og at de som vil bruke det faktisk har en gratis butikkløsning... et hint er jo å sjekke hva det vil koste å få et firma til å lage en lignende løsning ;)

Hva sier dere? Fortsette å bruke de gamle versjonene inntil man blir hacket sønder og sammen, eller være med på å yte litt.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/01/2012 10:53 #5268 av Einar Solheim
Får jeg en ordliste så kan jeg godt bruke tid på å oversette. Jeg kan også bidra med noen hundrelapper om vi får en god gjeng til å bidra med noen kroner.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/01/2012 11:06 #5269 av Grethe C Nordheim
Jeg foretrekker også å gi noen hundrelapper om det skulle være noen med mer erfaring på programoversetting som tar det på seg. Ordbok kan jeg dessverre ikke hjelpe med.
Jeg fant diverse tips på Joomla i Norge og gikk løs på noen filer. Men jeg vet at uansett så må det sees over av noen som er dyktigere enn meg til slutt, sannsynligvis.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
23/01/2012 19:41 #5274 av Kjetil Skjellerud
Jeg bidrar gjerne i å oversette noen php filer.
Utfordringen er at dersom språkfilene krever mer en direkte oversettelse, men justering av selve PHP koden så sliter jeg.

Ser at det er noen justeringer i den gamle oversettelsen som går ut over det å oversette språket.

Har noen en ide om hvordan man kan melde ifra hvilke filer noen har begynt på osv. slik at ikke jobben ikke gjøres flere ganger.
Slik at det netopp blir flere som bidrar.
Er code.google.com/projecthosting/ rette stedet, og bør man bruke prosjektet som allerede ligger der?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
24/01/2012 08:42 #5280 av Grethe C Nordheim
Samme her, så vi trenger fortsatt noen som kan se over det vi gjør. La oss håpe vi får noen til å gjøre det, så kan vi ta tak i hvordan vi skal få det til best mulig praktisk ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Olsen
  • Besøkende
  • Besøkende
27/01/2012 23:01 #5283 av Stian Olsen
Besvart av Stian Olsen i emne Sv: Norsk språk til 1.5
Fant en Svensk språkpakke til 1.5 på zen-cart.com.
Den kan sikkert brukes som utgangspunkt for en Norsk oversettelse men det er en haug av filer så det tar sin tid å oversette.
Hvis det ikke er noen som allerede driver å oversetter så kunne jo flere personer gått i sammen og oversatt hver sin del av språkpakken.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo