For diskusjon av oversettelser, feilmeldinger og forbedringforslag.

ÆØÅ forsvinner få timer etter norsk er lagt inn!

Mer
23/05/2012 23:30 #5411 av Hanne Brovold
Etter at jeg var ferdig med å sette opp nettbutikken la vi inn norsk. ÆØÅ fungerte fint, til de en dag plutselig forsvant, å det kommer små bokser (firkanter) der isteden for.

La inn norsk på nytt i dag, men få timer etter dukket problemet opp igjen.

Noen som vet hva det kommer av? Å hvordan jeg kan løse det?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
Mer
24/05/2012 12:47 #5413 av Hanne Brovold
Takker for raskt svar.
Men har lagt inn språkpakken til UTF-8 og har også valgt det tegnsettet i phpmyadmin, men alikevel dukker problemet opp. Hva gjør man da?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
24/05/2012 14:36 #5414 av Rune Rasmussen
List opp trinn for trinn (ALLE) hva du har gjort, så er det enklere for andre å avgjøre hvor feilen ligger.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/05/2012 15:36 #5415 av Hanne Brovold
Hva er det å si.....
La inn zencart på normal måte. Lastet ned språkpakken og la inn denne, rett og slett standar som jeg alltid har gjort.

Det jeg synes er rart er at over Søk boksen er ø borte, men i ordet besøkende er ø'en der.....

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/05/2012 16:01 #5416 av Einar Solheim
Jeg hadde noen lignende problemer, som var knyttet til utsendet/template jeg brukte. Til slutt tok jeg en "clean" installering av den nyeste ZC versjonen. Fant egentlig aldri skikkelig ut hva som var feil, men som Rune sier så er det knyttet til overføring fra Latin1 til UTF-8. Det jeg kan tenke på som må oppdateres er:
1) Alle tilpassninger. Da regner jeg med at sjølve filene må lagres som UTF-8 pluss at filene må korrigeres for riktig tegnsett.
2) Databasen må oppdateres til UTF-8 (hvis den er Latin1).

... det holder altså ikke bare å kjøre en oppdatering av ZC som med mange av de mindre oppdateringene.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo