For diskusjon av oversettelser, feilmeldinger og forbedringforslag.

ÆØÅ forsvinner få timer etter norsk er lagt inn!

Mer
29/05/2012 16:02 #5417 av Rune Rasmussen
Det er ganske mye å si om hver del, og har du gjort det flere ganger vet du vel litt mer enn en "nybegynner" også?

Hva du anser som normalt vet jo ikke vi andre, det finnes flere måter og flere valg. Videre finnes det forskjellige språkpakker, for de to tegnsett som støttes. Osv osv.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/05/2012 11:26 #5418 av Hanne Brovold
Jeg lastet da ned den nyeste ZenCart

Fulgte steg for steg slik som her....


La inn ønsket Templet, samt finnjusterte denne, fulgte da instruksene i read me som tilhørte denne templaten.

La så inn språk slik.....
Lagt inn norsk språkpakke UTF8 via ftp. I phpmyadmin har jeg sjekket at språktype er satt til UTF-8 Unicode (utf8)

Det er vel egenlig det.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/05/2012 12:25 - 31/05/2012 12:29 #5419 av Rune Rasmussen
Orker ikke sitte se på en video om hvordan installere, som noen andre enn du har laget - så om du ikke kan skrive ned nøyaktig hva du har gjort kan jeg heller ikke hjelpe deg. En engelsk film/guide tar neppe heller høyde for andre språk og tegnsett (er også forskjell mellom Zen Cart 1.3 og 1.5 på dette).

Du skulle bare vist hvor mange som påstår at de har gjort nøyaktig slik og slik, men som ved nærmere undersøkelse viser seg å ikke har gjort det. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/05/2012 14:28 #5420 av Hanne Brovold
Blir for forferdelig mye å liste opp trin for trin.

Men lastet som sagt ned siste utgave av Zencart.
Opprettet en mappe i mysql, lastet opp zencart ved hjelp av FileZilla Client.

Ordnet privatadminadresse, fulgte så zencart sine innstrukser fra ....net/....admin adressen min. Her hvor du skal fulle inn kontaktinfo osv....

Lastet ned en gratistemplet jeg ønsket, fulgte så "read me" dokumetet som tilhørte denne slik at logo osv....ble korrekt.
La så inn norsk språkpakke UTF8 via ftp. I phpmyadmin har jeg sjekket at språktype er satt til UTF-8 Unicode (utf8)

Synes det er litt vannskelig å forklare og sette ord på hva jeg har gjort fra a til å, men tror jeg at jeg har fått med alt nå :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
11/06/2012 23:03 #5423 av Rune Rasmussen
Du sier ikke hvilket tegnsett du valgte under installasjonen f.eks.
Se i din includes/configure.php om du ikke vet

Se også svaret til Einar her.

Skriv hvilken gratismal, og hva du evt. har gjort med språkfiler som fulgte med der.

Forklar meg hva du mener i forhold til phpMyAdmin, UTF-8 er satt hvor? På databasen, per tabell, per tabellfelt?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo