Spørsmål rundt frakt og levering

Hvordan eksportere info fra ordre til EDI-løsning?

  • Jan Eivind Braaten
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
27/03/2009 15:00 #3122 av Jan Eivind Braaten
Hvordan eksportere info fra ordre til EDI-løsning? opprettet av Jan Eivind Braaten
Hei. Jeg skal antakelig inngå avtale om EDI-løsning hos Proteria. I den forbindelsen lurer jeg på om ZenCart kan eksportere informasjon fra ordrene til fraktmodulen til Proteria.

Det jeg ønsker å eksportere, er:
1) Leveringsadresse på mottaker (navn og adresse) for etikettutskrift.
2) Totalvekt på varene som skal selges, som danner grunnlag for det jeg skal legge ut i porto. Dette bør være lik den portoen som kunden betaler for.
3) E-post adresse og mobilnummer for varsling av at pakken er ankommet mottakers postkontor; og automatisk melding til mottaker om sporingsnummer.

Her er link til hva Proteria kan importere av informasjon fra diverse nettbutikk-systemer ( www.proteria.com/frakt/Ordreimportfelt.htm ) - men spørsmålet er om ZenCart lar meg eksportere denne informasjonen.

Finnes dette allerede i en eller annen modul til ZenCart, eller er det bare meg som ikke har funnet eksportløsningen?

Proteroa sier at for at fraktmodulen skal importere noe som helst, må ZenCart kunne eksportere ordrefilen (skilletegnseparert) til en gitt mappe/filsti.

... Takknemlig for all hjelp.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
01/04/2009 15:03 #3193 av Lars Olav Tveito
Mulig du kan bruke denne modulen med litt modifiseringer: www.zen-cart.com/index.php?main_page=pro...info&products_id=797

Er i allefall interessert i om du finner en løsning, da jeg er ute etter samme, og sannsynligvis også kommer til å gå for Proteria.

www.zendi.no - smykkeskrin, klokkeskrin, toalettmapper

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Jan Eivind Braaten
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
07/06/2009 12:13 #3365 av Jan Eivind Braaten
Besvart av Jan Eivind Braaten i emne Sv:Hvordan eksportere info fra ordre til EDI-løsning?
Jeg har nå fått meg EDI-løsning fra ProTeria, og driver og knotter inn fraktinformasjon. Jeg skulle gjerne ha fått importert dette direkte fra ZenCart. Har prøvd den modulen som Lars_Olav henviste til, men denne eksporterer kun hele ordrelisten. Jeg skal da ikke ha skrevet alle ordre på fraktlappen til hver enkelt kunde...

Kan noen hjelpe?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
07/06/2009 12:21 #3366 av Rune Rasmussen
Har ikke sett på modulens detaljer men ser jo at det i beskrivelse står å lese følgende:

There are four different download types so you can choose what info you want to export.


Når så Lars_Olav skriver følgende:

Mulig du kan bruke denne modulen med litt modifiseringer


Har du sett på om du kan modifisere den, eller er du ute etter at noen skal ha/lage en nøkkelferdig løsning for deg? ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Jan Eivind Braaten
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
07/06/2009 12:46 #3369 av Jan Eivind Braaten
Besvart av Jan Eivind Braaten i emne Sv:Hvordan eksportere info fra ordre til EDI-løsning?
Jo, jeg har lest, testet og modifisert.

De fire alternativene som kommer opp i fanen verktøy - Orders Export er som følger:

Download Orders - tab-delimited .txt file
...all orders full export
...all orders full export WITHOUT DELIVERED ORDERS
...all ordered products WITHOUT DELIVERED ORDERS (attributes excluded)
...ordered products with attributes (only) WITHOUT DELIVERED ORDERS

Save Orders in /oexport/ directory on the server - tab-delimited .txt file
...all orders full export
...all orders full export WITHOUT DELIVERED ORDERS
...all ordered products WITHOUT DELIVERED ORDERS (attributes excluded)
...ordered products with attributes (only) WITHOUT DELIVERED ORDERS

For i det hele tatt å få alternativet "Orders Export" opp i verktøy-alternativet, måtte jeg kopiere filene som lå i katalogen og katalogstrukturen "admin\includes\languages\english" over til "admin\includes\languages\norwegian". Det sto det ikke noe om noe sted.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
07/06/2009 12:56 #3370 av Rune Rasmussen
pcverkstaden skrev:

For i det hele tatt å få alternativet "Orders Export" opp i verktøy-alternativet, måtte jeg kopiere filene som lå i katalogen og katalogstrukturen "admin\includes\languages\english" over til "admin\includes\languages\norwegian". Det sto det ikke noe om noe sted.


Dette er jo barnelærdom, som naturlig nok ikke står i instruksjonen for en engelskspråklig utvidelse.

SÅ hva har du modifisert, og hva mangler du for å få det til å virke?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo