Spørsmål rundt frakt og levering

Bring fraktguide vises ikke lengre

Mer
10/08/2010 10:41 #4448 av Bjørnar Sæhle
Hei alle,

i går kveld forsvant plutselig fraktalternativene mine. Ingen oppdatering eller endringer skjedde fra min side, og det var mine kunder som gjorde meg oppmerksom på dette. Har kjørt servicepakke, a-post, på-døren, ekspress i lengre tid nå.
Etter dette skjedde har jeg prøvde å oppdatere til versjon 1.6.1, med samme resultat.
Sendt mail til Bring sin fraktguide, og fikk dette til svar:

"Det virker som den har problemer å koble til Fraktguiden og derfor viser et standardvalg. Mine mistanker går mot at dette er nettverksrelatert evt. konfigurasjon av PHP.
Sannsynligvis må man inn i koden for å finne ut hva feilen er.
Jeg gikk inn og sjekket at Fraktguiden svarer som den skal. Det gjør den. Denne adressen returnerer en XML: fraktguide.bring.no/fraktguide/products/...00&from=7600&to=1407
Det er mulig du kan få hjelp på ZenCart forum dersom andre har opplevd det samme."

Jeg bruker Go-Lagre.no som hosting. Har noen andre opplevd lignende problemer, eller forslag til løsninger?
Mvh,
Bjørnar
Vedlegg:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/08/2010 10:47 #4450 av Rune Rasmussen
Foreslår at du sender en melding til host om dette, hvor du spør om hva de har endret på de siste dagene ...

Kan i alle fall bekrefte at modulen virker hos andre hoster ennå.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/08/2010 14:17 #4451 av Bjørnar Sæhle
Takk for svar Rune. Kontaktet Go Large og de kunne fortelle meg følgende:

"
Hei!

Vi har mått endre php konfigurasjonen.
Dette er sikkert relatert til fsockopen funksjonen i php og spørsmålet blir om posten støtter å bruke Curl i stedet?
Dersom de ikke gjør det så bør de se på det for det er det de fleste bruker mot betalingsentraler ol?
Fsockopen skapte problemer mot hacking så iallefall intil videre må vi ha det av.

Mvh
Kundeservice
Go Large Hosting AS "

Vi taper både kunde og penger på at dette nå ikke virker, og vi tenker at vi bør flytte sidene våre over til en annen leverandør. Hvordan lang tid vil noe sånt ta med tanke på at domene skal flyttes (Har spurt Go large om det samme, men hadde vært fint med tilbakemelding om noen har erfaringer på område)? Har nødig lyst å ha nettbutikken nede i flere dager og tape enda mer.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/08/2010 15:10 - 10/08/2010 15:12 #4452 av Rune Rasmussen
Litt rart at de måtte deaktivere noe som andre kan bruke, men men ... tror faktisk det er enda flere som mangler Curl enn fsockopen (?).

En domeneflytting av et no-domene er normalt fullført i løpet av 24 timer. Om du passer på å melde endring rett før Norids daglige omstart av navneservere (tror det var rundt kl 18) vil du kunne slippe unna med et par timer.

Det er også mulig å klargjøre filer og database på ny server, for så å peke gammel servers filer til ny database - og på den måten redusere nedetid til tiden akkurat denne jobben tar. Men tryggeste er vel å sette gammel plassering offline, ta sikekrhetskopi og flytte alt til ny server - hvor man setter alt online og tester. Når overføringen er ferdig vil butikken også være åpen på ny server.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/08/2010 15:26 #4453 av Bjørnar Sæhle
Kjører gamle servicepakke modul og brevpost modul fram til jeg har kommet opp men bedre løsning. Kjedelig, men det fungerer hvertfall greit.
I videre kommunikasjon skriver også go large : "Ikke for å skape problemer for noen - selv om vi tror det er de færreste som trenger dette. "

Hvilken webhost er å anbefale hvis jeg får for å bytte?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/08/2010 16:03 #4456 av Rune Rasmussen
Vet det er noen utvidelser for bl.a. Joomla! også som bruker fsockopen, men de finner vel ut av hvor mange som rammes etterhvert - selv om det finnes bedre måter å sikre seg mot hacking på. :)

Selv fortrekker jeg Netbox på grunn av sikkerhet, hastighet og kundeservice. Av de som kan tilby billigere løsninger, sammen med dyrere, kommer PRO ISP sterkt ut. De kan vel greit konkurrere på pris med mange typiske billighoster, samtidig som de tilbyr mye bedre tjenester.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo