Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

DIBS betalingsmodul

Mer
25/03/2012 21:43 #5363 av Torje Rørvik
Er det noen som bruker den siste Dibs-versjonen (fra dibs' egen download) og ZC 1.5.0?
Jeg får en feilmelding i nettbutikken etter at betalingen er gjennomført hos Dibs, om at et ukjent ordrenummerer ble returnert fra Dibs.

Kanskje noen har bedre erfaringen med zc 1.5.0 og den Dibs-versjonen som ligger til nedlastning her? (1.3.9h eller hva den nå er tilpasset)?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
26/03/2012 00:11 #5364 av Torje Rørvik

Torje Rørvik skrev: Kanskje noen har bedre erfaringen med zc 1.5.0 og den Dibs-versjonen som ligger til nedlastning her? (1.3.9h eller hva den nå er tilpasset)?


Ja, da fjernet jeg versjonen som jeg lastet ned fra Dibs, og brukte den som ligger her i stedet (DIBS_ZenCart-1.3.9.-05) - og da funket det ihvertfall hos meg med ZC 1.5.0 :)
Følgende bruker(e) sa Takk: Katrine Brevik

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
18/11/2017 11:17 #5718 av Stig Johansen
Jeg har lastet ned DIBS modul fra DIBS, bruker zc1.55, men får opp feilmelding
"The requested URL /zen-cart-v1.5.5e-03082017/checkout_payment was not found on this server."

Har prøvd å laste opp checkout_payment.php til roten av nettbutikk, men fortsatt samme feilmelding.... Noen som har forslag om hvor feilen ligger?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
05/01/2018 12:16 - 05/01/2018 12:28 #5725 av Rune Rasmussen
Kikket du på svaret som ligger rett ovenfor ditt innlegg Stig?

Dersom det er problemer med noe som du har lastet ned fra DIBS bør du ta det opp med dem direkte, ettersom de ikke yter brukerstøtte via forumet her.

PS! Men på generelt grunnlag høres det ut som du har feil på din installasjon, i alle fall dårlig valg av plassering (mappenavn). Ellers sier du jo lite om oppsett, samt hvor og når du faktisk får feilmeldingen?!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
08/03/2018 11:39 #5731 av Navid Hekmat
Hei alle sammen og spesielt Rune

Jeg bruker 1.3.9h fortsatt. (skal oppgradere).men får da feilen nedenfor etter at kunden har betalt og brukt kortet i kassen. Feilen rammes av og til og ikke alle kunder.

"Bad Gateway The proxy server received an invalid response from an upstream server"

Beløpet blir trukket fra kundens kort..men varene forblir i handlevognen og kunden får heller ikke ordrebekreftelse. Alt lagres dog hos Dibs.

Innstillinger på admin er som følgende (jeg gir kun relevant info)

DIBS Return Values
Have you turned on the return values in DIBS Administration?

Yes

Enable Callback
Select Yes to enable Callback Or Select No to disable.

Yes

DIBS Callback session configuration
If you are using the callback feature, have you turned off the required session settings?

Yes

Skip last page?
You can avoid the final receipt page of FlexWin by setting this parameter. Navigation is returned to the shop.

Yes

Are you sending unique Order ID to Payment Gateway?
If this field exists, the orderid-field must be unique, i.e. there is no existing transaction with DIBS with the same order number. If such a transaction already exists, payment will be rejected.

Yes

Hva er årsaken til denne feilen?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
26/06/2018 15:06 #5733 av Rune Rasmussen
Årsaken kan være ganske mye, og det blir litt håpløst å si noe særlig om det ut fra de opplysninger som er gitt. Vi vet f.eks. ikke noe om du faktisk har fulgt instrukser for installasjon, ref. bl.a. de som du i modulens innstillinger har svart bekreftende på med 'Yes'.

Det opplyses heller ikke om når det går bra, og når det ikke går bra. Om det f.eks. er på kun noen korttyper, noen enheter (mobil/pc osv), noen operativsystemer, noen produkter osv. Du må kort sagt feilsøke og forsøke finne ut hvor feilen ligger, finne en fellesnevner, eller få noen andre til å gjøre dette (innleid hjelp el.a.) dersom du selv ikke kan - merk at dette ofte vil være en tidkrevende jobb.

Dog kan en mulig feilkilde være serverens oppsett, ettersom DIBS ofte returnerer veldig store mengder data, som kan bli «kuttet» av serveren fordi de overskrider en satt grense for tegn/data. ModSecurity o.l. er av og til en ekstra kilde til feil, med egne grenser. Her burde leverandør av netthotell kunne finne noe ut fra sine logger, dersom de bare får opplyst tidspunkter for når det har feilet.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo