Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

DIBS betalingsmodul

Mer
01/04/2008 23:45 #1944 av Rune Rasmussen
niso skrev:

Kan det ha noe med at du ikke har satt på returvariabler i DIBS admin?


Det hadde det ja, testet litt mer og fikk det til å virke når jeg aktiverte returverdien «Alle felter med unntak av kortinformasjonene blir returnert.»

Men denne er vel ikke aktivert som standard (ikke på de kontoer jeg har hatt tilgang til i alle fall), og man burde kanskje derfor få inn informasjon om hvordan aktivere dette samt MD5, inn i instruksjonene for modulene - og da spare deres support for noen henvendelser?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
02/04/2008 00:36 #1945 av
Besvart av i emne Sv:DIBS betalingsmodul
Det står beskrevet i README-filen :)

rtfm!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
02/04/2008 00:51 #1946 av Rune Rasmussen
Hm ... det har du jammen rett i, kanskje litt frisk luft i kombinasjon med søvn hjelper på synet. :blush:

Og da mangler bare beskrivelse for andre punkter i modulen, for de som behøver de. Samt en løsning på callback og sikkerhetsvarsel ... :)

Er det noe som vil bli tatt tak i av DIBS nå, eller regner DIBS seg som ferdig med modulene?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
02/04/2008 01:10 #1947 av
Besvart av i emne Sv:DIBS betalingsmodul
Callback:

Dette skal jeg se videre på, takk for tipset.
Greit å få innspill fra folk som har holdt på med dette lengere enn meg.
Selv er jeg helt fersk i gamet (ett par uker).

Det kan også se ut som om det er noen problemer med callback funksjonen fra DIBS sin side.

Ut i fra de loggene jeg sitter på ser det ut som om den ikke poster til lange strenger
type:
shop.domain.tld/checkout_process.php?zen...sdas89dashiud98qeidn

denne blir postet som:

shop.domain.tld/checkout_process.php

Dette skal jeg snakke med utviklerne om.

https -> http problematikk:

Dette skyldes måten FlexWin videresender kunden på.
Jeg har allerede snakket med utviklerne i Danmark om dette, og det er laget en case på dette. Får håpe det blir prioritert.

Inntil videre kommer jeg til å lage en "decorator" som kunder kan bruke. Denne vil da vise en notis om "problemet" og informere om at det er trygt å trykke på OK når vinduet dukker opp.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
02/04/2008 01:48 #1948 av Rune Rasmussen
Godt å høre at ting fortsatt er på gang. :)

Ang. callback lurer jeg litt på, ut fra det du skriver, om zen_session_id() noen gang blir sendt over til FlexWin da jeg ikke finner noen forekomster av den i modulen. Alternativt burde kanskje FlexWin-parametret HTTP_COOKIE brukes? Men dette har jeg ikke sett nærmere på, og gjetter vel litt nå. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
02/04/2008 01:57 #1949 av
Besvart av i emne Sv:DIBS betalingsmodul
Det stemmer, sessionid blir ikke sendt over.

Det som ligger der av callback ligger igjen fra den jobben tredjepart gjorde i sin tid (eventuelt noen redigeringer jeg har gjort).

Det jeg skrev om zenid i url er fra tester jeg har utført i dag. Eventuelt kan sessionid sendes til FlexWin som egen parameter, den vil da bli returnert igjen med samme parameternavn. Videre kan man hente ut sessionid med en $_POST.

Denne kan igjen brukes til å sette sessionid før checkout_process utføres.

Her må jeg nok selv innrømme at jeg bare tenker. Blir nok en del testing og feiling i tiden fremover.

Nå må det legges til at det ikke eksisterer en antatt dato for "endelig" ferdigstilt utgave av modulen, da jeg har veldig mye annet som må gjøres og prioriteres.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo