× Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Feilmelding fra DIBS

Feilmelding fra DIBS opprettet av Jorgen Kaastad

Jeg har installert DIBS, og fått følgende melding:

vi har mottatt din melding om testside klar, men vi har dessverre ikke kunnet
gjennomføre testing med testkort pga at det ikke medsendes opplysninger om
valuta. Valuta (currency) skal sendes inn iht den tekniske manualen, du finner
dette beskrevet her: tech.dibs.dk/?id=2572

I min butikk admin/lokalisering/valuta står det:

Tittel: Kroner
Kode: KR
Symbol venstre: Kr.
Symbol høyre:
Desimalpunkt: .
Tusenpunkt: ,
Desimalplasser : 2
Sist oppdatert: 10.02.2009
Verdi: 1.00000000

Hvis jeg endrer Kode: til NOK, blir alle prisene i butikken 0 (null).
Er det noen som har forslag til løsning?
10/02/2009 17:03 #2922

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Feilmelding fra DIBS

jkaastad skrev:
Først og fremst bør du jo begynne å lese dokumentasjon. ;)

Når det gjelder valutaendringer i butikk så må du enten slette nettleserens mellomlager og oppdatere siden (Refresh/F5), eller velge Norske kroner i valutavelger i butikken (std. i modul til høyre).
10/02/2009 19:27 #2923

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Jorgen Kaastad i emne Sv:Feilmelding fra DIBS

Jeg har lest dokumentasjonen, men at jeg dermed har gjort det riktig er en annen sak.
Jeg har oppdatert butikken til versjon 138, og innstallert DIBS. Når det gjelder DIBS, har jeg gjort det meste, men skjønner at jeg har en valutafeil et sted. Jeg er ingen dataekspert, og skjønner ikke at nettleseren min har et mellomlager.
Jeg finner heller ikke ut hvor jeg velger "Norske kroner i valutavelger i butikken (std. i modul til høyre)", jeg antar det er på admin siden?
Jeg har satt valutaen i admin/lokalisering/valuta tilbake til Kr, (for å få tilbake prisene i butikken).
Hvor begynner jeg?
10/02/2009 20:57 #2924

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Feilmelding fra DIBS

Hadde du lest den norske dokumentasjonen ville du vist at NOK var det som skulle brukes, det henvises til denne dokumentasjonen flere steder, og den følger også med norsk språkpakke: oversettelser.syntaxerror.no/zen-cart-dokumentasjon/2.html

I butikk er i butikk, ikke admin. Standard oppsett har valuta-modul til høyre slik som på kunde.syntaxerror.no/zencart138/

Om du ikke skjønner at nettleseren din har et mellomlager, er du sikker på at du behersker denne oppgaven med p få til en butikk alene? Et søk ville uansett gitt deg raskt svar på hvordan: www.google.com/search?q=tømme+mellomlager+ie
10/02/2009 21:18 #2925

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Jorgen Kaastad i emne Sv:Feilmelding fra DIBS

Takk for svar.
Det er slikt som gjør at man er livredd for å komme med inlegg i forumet, man føler seg som en totalt idiot.
Jeg har hatt butikken min siden 2005, og den har gått krirkefritt. Jeg har ikke sidebokser, og ikke tenkt over at der også er en instilling.
Siden jeg antagelig ikke er kompitabel med å drive med dette, skal jeg heller unlate å komme med spørsmål i forumet.
10/02/2009 21:40 #2926

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Feilmelding fra DIBS

Var bare et spørsmål ... ;)

Men om du har hatt butikk siden 2005, og ennå ikke har bidrat med noe tilbake, som hjelp til andre i forumet ... fy da ...
11/02/2009 07:41 #2927

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

arastta logo horizontal 326x58

opencart logo 298x58

vm logo 220x58

woocommerce logo 286x58

zen cart logo 217x58