Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Feilmelding fra DIBS

Mer
11/02/2009 08:42 #2928 av Jorgen Kaastad
Det har du rett i, jeg har ikke bidratt med å hjelpe andre fordi jeg ikke har vært helt trygg på hva jeg har drevet med selv.

Det jeg kan godt er:

Oppdatere til nyere versjoner(har øvd med egen Apache server).

Hvis noen er intressert, har jeg funnet en meget god autobackup av databasen. Den er meget enkel i bruk, skriv inn navnet på databasen, e-mail adresse, brukernavn og passord, kopier mappen inn i butikken, thats all....

Ellers har jeg fått endret valuta i butikken i løpet av natten... Det er ikke så enkelt når alle prisene blir 0, og pulsen blir 340...

Jeg vet ikke om jeg tør spørre, men er det noen standard sted å legge inn visa/master card logo?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
11/02/2009 09:17 #2929 av Rune Rasmussen
OK ;)

Ang. priser og puls, hva med å bruke muligheten for å ta butikk offline når man gjør endringer? Det er jo bare få klikk som skal til.

I pakken med DIBS-modulen burde det finnes en sideboks med DIBS- og kortlogoer, denne passer kanskje ikke for deg om du ikke har mye plass tilgjengelig. Det kan da være et alternativ å enten sette inn kortlogoene i topp eller bunn, f.eks som "bannere".

Det er også mange som bare setter de inn direkte på forsiden sin (mainpage).

Annet valg er på aktivere kortlogoene for visning på betalingssiden, enten ved å bruke innebygd valg for dette, eller ved å legge de inn som html i beskrivelsen til DIBS-modulen.

En vakker dag når tiden tillater vil det nok komme en ny modul med støtte for konfigurasjon av dette ....

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
11/02/2009 10:11 #2930 av Jorgen Kaastad
Takk for hjelpen.

Jeg er offline når jeg foretar store endringer, men iblant ser det ut som man har "rasert" hele butikken. Jeg har selfølgelig backup, men det er likevel ingen god følelse.

Jeg foretok et testkjøp med testkoder for ti minutter siden, det gjekk fint. Den eneste "feilen" var at jeg ikke fikk retur til butikken pga. broken link, er det det som kalles Callback?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
11/02/2009 10:18 #2931 av Rune Rasmussen
Callback er veldig viktig, så den bør du få løst. Om du hadde butikk offline når du foretok testkjøpet kan det være årsaken, men netthotell hos f.eks One.com er også ofte problematiske i forhold til betalingsløsninger.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
11/02/2009 10:54 #2932 av Jorgen Kaastad
Jeg var online når jeg foretok testen.

Jeg har tilfeldigvis også web-hotell hos one.com.
Ordet "callback" forekommer ikke i deres support, eneste løsningen er vel kotakte de pr. mail?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
11/02/2009 11:20 #2933 av Rune Rasmussen
Problemet med One er at de ikke tilbyr cURL på sine netthotell, kjøre safe mode og diverse andre tåpelige begrensninger.

Jeg anbefaler flytting til en seriøs leverandør som netbox.no eller proisp.no, det gir færre grå hår. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo