Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Forhåndsbetale med sms

Mer
26/03/2009 14:40 #3118 av Torstein Bøe

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
28/03/2009 21:58 #3127 av Ingrid Jeanette Flåterud
tavikki skrev:


Jeg har kundegruppe fra 10-17 år så du kan da tenke deg hvilke utfordringer jeg står ovenfor i forhold til uavhentede pakker.


Ikke for å være noen party pooper eller noe, men du har ikke lov til å kreve forhåndsbetaling av personer under 18 år - de er ikke myndige og kan ikke stifte gjeld. Derfor har de heller ikke lov til å handle over internet, med mindre det er snakk om nettopp oppkrav eller kontant betaling. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
29/03/2009 05:36 #3129 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Forhåndsbetale med sms
Når det gjelder inkassopartner kan jeg anbefale Credicare .

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
29/03/2009 15:28 #3131 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Forhåndsbetale med sms
Rune skrev:

Vel ... mindreårige kan ikke inngå bindende avtaler uten foresattes samtykke.

Det som er lov i utlandet er heller ikke alltid lov i Norge.

tavikki skrev:

Problemet her er at bestillinger pakkes omgående å blir stående som - på lager frem til varen er betalt å klar for utsendelse. Vil derfor forebygge dette ved å kreve at folk forhåndsbetaler litt.


Forstår heller ikke hensikten med å pakke en pakke, før betalingen er bekreftet. Her bør du kanskje heller se på egne rutiner.

Har et sentrallager som pakker alle varer så fort bestillinger kommer inn. Ved mange bestillinger har jeg rett og slett ikke tid til å gå igjennom å godkjenne alle varer som skal pakkes. Du kan også godt kalle det svikt i våre rutiner, men alle avvik i bestillinger skal meldes inn til sentrallager å dette tar tid med alt det andre som følger med.

At ikke Cardia/DIBS skulle lønne seg for deg, med et tap på 58.000 i returkostnadder kan jeg heller ikke forstå ... men hei, det er jo bare meg det. ;)


Med så liten margin vi har på varer får vi ikke innhentet de 5% av salgssummen eller den faste avgiften pr mnd. Kall det firkantet eller what ever, men de pengene er borte uansett. En vare til 36000kr får ett betraktelig innhogg med satsene til kredittkort.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
29/03/2009 15:28 #3132 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Forhåndsbetale med sms
skal sjekke ut denne asap

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/03/2009 17:23 #3133 av Rune Rasmussen
tavikki skrev:

Med så liten margin vi har på varer får vi ikke innhentet de 5% av salgssummen eller den faste avgiften pr mnd. Kall det firkantet eller what ever, men de pengene er borte uansett. En vare til 36000kr får ett betraktelig innhogg med satsene til kredittkort.


Med 58.000 i bortkastede returkostnadder kan du selge en del med kort ... ;)

Og nei, det er ikke snakk om at det koster 5% per salg/transaksjon. PBS tar 1,95% i gebyr for tiden, Teller 2,6%. Hos DIBS får du 250 transaksjoner inkludert i månedsprisen á 549 (500), og betaler kun 3 kroner per transaksjon utover dette. Om du da har mer enn 250 transaksjoner á 36.000,- kan man vel si du selger bra ... Uansett vil du da likevel kunne holde kortkostnadene under 2%.

Så regnestykket ditt er langt fra sannheten, må nesten regnes som vranglære ... ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo