Forhåndsbetale med sms
- Torstein Bøe
- Ekspertbruker
Mvh
Torstein
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Ingrid Jeanette Flåterud
- Seniorbruker
- Mottatte takk 0
Jeg har kundegruppe fra 10-17 år så du kan da tenke deg hvilke utfordringer jeg står ovenfor i forhold til uavhentede pakker.
Ikke for å være noen party pooper eller noe, men du har ikke lov til å kreve forhåndsbetaling av personer under 18 år - de er ikke myndige og kan ikke stifte gjeld. Derfor har de heller ikke lov til å handle over internet, med mindre det er snakk om nettopp oppkrav eller kontant betaling.
- Stian Nilsen
- Besøkende
- Tor Andre Vikki
- Emneforfatter
- Besøkende
Vel ... mindreårige kan ikke inngå bindende avtaler uten foresattes samtykke.
Det som er lov i utlandet er heller ikke alltid lov i Norge.
tavikki skrev:Problemet her er at bestillinger pakkes omgående å blir stående som - på lager frem til varen er betalt å klar for utsendelse. Vil derfor forebygge dette ved å kreve at folk forhåndsbetaler litt.
Forstår heller ikke hensikten med å pakke en pakke, før betalingen er bekreftet. Her bør du kanskje heller se på egne rutiner.
Har et sentrallager som pakker alle varer så fort bestillinger kommer inn. Ved mange bestillinger har jeg rett og slett ikke tid til å gå igjennom å godkjenne alle varer som skal pakkes. Du kan også godt kalle det svikt i våre rutiner, men alle avvik i bestillinger skal meldes inn til sentrallager å dette tar tid med alt det andre som følger med.
At ikke Cardia/DIBS skulle lønne seg for deg, med et tap på 58.000 i returkostnadder kan jeg heller ikke forstå ... men hei, det er jo bare meg det.
Med så liten margin vi har på varer får vi ikke innhentet de 5% av salgssummen eller den faste avgiften pr mnd. Kall det firkantet eller what ever, men de pengene er borte uansett. En vare til 36000kr får ett betraktelig innhogg med satsene til kredittkort.
- Tor Andre Vikki
- Emneforfatter
- Besøkende
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
Med så liten margin vi har på varer får vi ikke innhentet de 5% av salgssummen eller den faste avgiften pr mnd. Kall det firkantet eller what ever, men de pengene er borte uansett. En vare til 36000kr får ett betraktelig innhogg med satsene til kredittkort.
Med 58.000 i bortkastede returkostnadder kan du selge en del med kort ...
Og nei, det er ikke snakk om at det koster 5% per salg/transaksjon. PBS tar 1,95% i gebyr for tiden, Teller 2,6%. Hos DIBS får du 250 transaksjoner inkludert i månedsprisen á 549 (500), og betaler kun 3 kroner per transaksjon utover dette. Om du da har mer enn 250 transaksjoner á 36.000,- kan man vel si du selger bra ... Uansett vil du da likevel kunne holde kortkostnadene under 2%.
Så regnestykket ditt er langt fra sannheten, må nesten regnes som vranglære ...
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.