Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Forhåndsbetale med sms

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
29/03/2009 17:47 #3134 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Forhåndsbetale med sms
Cardia consept belastes 5% av transaksjonen med 99kr pr mnd.

Større pakker med mindre transgebyr er dyrere pr mnd, å det er faktisk ikke så mange i min kundegruppe som bruker kort så det lønner seg heller ikke.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/03/2009 18:24 #3135 av Rune Rasmussen
Men herregud da mann, bytt/oppgrader løsning - og bytt innløser ...

Din kundegruppe må jo ha foreldrenes samtykke, og sannsynligvis også penger, uansett. De kan neppe gå i banken å ta ut 36.000 når de finner det for godt.

Og det er vel også her det skurer i forhold til returer, du selger til noen som egentlig ikke kan kjøpe. Og i praksis burde du innhentet foresattes samtykke før du sender ut/inngår avtaler med disse mindreårige.

Det henger heller ikke sammen det du skriver om utgifter til retur og manglende vilje til å betale 400 mer for en kortløsning som gir deg lavere transaksjonspris.

Disse 400 må du da uansett spare fort inn, med en transaksjonspris på 1,95% fremfor 5% ...

Dette rimer ikke! :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
29/03/2009 22:05 #3139 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Forhåndsbetale med sms
For min del er kortbruk uaktuellt uansett hvor fett du mener dette er, å hvorfor i all verden skal jeg krangle med deg om dette? Det er mitt valg om jeg vil bruke penger på dette. Nr2, det er vel strengt tatt ikke aldersgrense på netthandel i Norge? Nr3 når det gjelder dyre produkter så er ikke disse myntet på unger, jeg sa min kundegruppe er lavalder, men tross alt har vi voksne her også.

Å hva som måtte skurre for din del er vel heller egentlig ikke så intressant for meg å vite i denne tråden. Jeg mener å huske jeg la ut en forespørsel om forhåndsbetaling med sms?

Jeg vet ikke om du driver netthandel, men jeg regner med at du neppe hadde tatt en samtale til foresatte hvis du hadde mistanke om kjøper var under 16 år, eller 18 eller what ever.

Mitt spørsmål til deg Rune er vel egentlig ganske enkelt, vet du om det finnes en løsning for forhåndsbetaling med sms som kan funke for zen?

Eller med dine kunnskaper kan du kanskje gi meg en tilbakemelding på om dette er mye jobb å lage programmeringsmessig?

Kunne du svart på dette isedenfor hadde jeg blitt glad.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/03/2009 22:18 #3140 av Ingrid Jeanette Flåterud
tavikki skrev:

Nr2, det er vel strengt tatt ikke aldersgrense på netthandel i Norge?


Jo, strengt tatt er det faktisk det så lenge det er snakk om forhåndsbetaling.

Kjøpere under 18 år kan kun betale direkte ved selgerens levering av varen eller ved utlevering av varen ved postoppkrav.


Står på side 3 i Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internet fra Forbrukerombudet.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
29/03/2009 22:42 #3142 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Forhåndsbetale med sms
Takk for den, dette var jeg faktisk ikke klar over.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/03/2009 22:46 #3143 av Ingrid Jeanette Flåterud

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo