Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Forhåndsbetale med sms

Mer
30/03/2009 08:02 #3145 av Rune Rasmussen
tavikki skrev:

Nr3 når det gjelder dyre produkter så er ikke disse myntet på unger, jeg sa min kundegruppe er lavalder, men tross alt har vi voksne her også.


På tide å bestemme seg for hvem man har som kundegruppe?

Jeg vet ikke om du driver netthandel, men jeg regner med at du neppe hadde tatt en samtale til foresatte hvis du hadde mistanke om kjøper var under 16 år, eller 18 eller what ever.


Zen Cart har støtte for innhenting av fødselsdato, og videre informasjon i betingelser, kasse og ordrebekreftelse er mye enklere å få til enn forhåndsbetaling. Ingen som har sagt du må "ta en samtale" med noen.

Mitt spørsmål til deg Rune er vel egentlig ganske enkelt, vet du om det finnes en løsning for forhåndsbetaling med sms som kan funke for zen?

Eller med dine kunnskaper kan du kanskje gi meg en tilbakemelding på om dette er mye jobb å lage programmeringsmessig?


Du har hverken nå eller tidligere gitt meg noen grunn til å ville hjelpe deg her, med annet enn å få skikk på din praksis og feilinformering. Du får heller betale noen for å gjøre dette for deg, men stemmer ... du vil ha alt gratis uansett hvor spesielt det måtte være! En typisk " help vampire ". :)

tavikki skrev:

Takk for den, dette var jeg faktisk ikke klar over.


Ble henvist til den samme teksten allerede i mitt første svar til deg, det har også vært hintet om dette flere ganger i løpet av tråden, uten at det nådde inn. Dette er informasjon du som selger og bedriftseier har en plikt til å holde deg oppdatert om.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
30/03/2009 08:41 #3146 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Forhåndsbetale med sms
Jadajada min venn, jeg skal betale noen for å gjøre jobben, ikke vær redd for dette. Var ikke gratishjelp jeg var ute etter i forhold til produksjon.

Når det gjelder help vampire er vel ikke jeg ett verre eksempel enn mange andre, jeg spør om hjelp til å finne svar ikke vanligvis be noen om å gjøre jobben for meg.

Når det gjelder å få hjelp om min praksis og feilonfo har jeg vel egentlig ikke spurt om råd til forettningsdrift ell. liknende.

Jeg spør om ting som er aktuelle for mitt butikksystem å det har jeg enda ikke fått svar på, men samma det. Når det gjelder å ikke bidra i forumet har jeg faktisk oversatt endel moduler som ligger eller har ligget til nedlastning her. Så det er vel ikke bare gratishjelp jeg ber om.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
30/03/2009 08:52 #3147 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Forhåndsbetale med sms
Men for å avslutte tråden jeg startet på som enda ikke er omhandlet i dette forumet så er det mulig å få til. Sendega.no samt flere tilbyr mobilbetaling, dette er noe dyrt, men det er opp til hver enkelt hva de vil investere. Jeg har sendt deres integrasjonsinstrukser til min partner i utlandet som jeg har ansatt (hører du rune, betalende arbeidskraft).

Når modulen er fedig kan jeg laste den opp hit, hvis de lager en modul å ikke bare endrer noen filer.

Jeg er sikker på at også andre vil se behovet med dette systemet. Hvis noen vet om det faktisk ikke er lov har de sin fulle rett til å nevne det i dette forumet.

Sitter dessverre ikke hele dagen å leser om foretningsdrift.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
30/03/2009 21:13 #3152 av Torje Rørvik
Avhengig av mengde, kan det hende KeyTeq er billigere;

www.keyteq.no/produkter/keysms/versjoner-og-priser/

Abonnementet som inkluderer "Overprisede SMS" koster riktignok en snau tusenlapp i måneden, men så slipper du trolig at de stikker av med halvparten av beløpet pr betaling som ditt alternativ gjør.

Jeg bruker ikke denne tjenesten selv, men bruker KeyTeq på vanlig utsending av SMS - da de har et veldig bra API for dette.

Integrasjon mot Zen-Cart vil trolig gå som en lek (du sender SMS'en ved hjelp av en hyperlink)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
31/03/2009 07:53 #3161 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Forhåndsbetale med sms
Hei.

Ser jo ganske grei ut denne da. Skal kikke litt nærmere på denne løsningen. Vurderer å få sms bekreftelse fremfor å forhåndsbetale ett mindre beløp.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/03/2009 09:02 #3162 av Torje Rørvik
Ser forresten at jeg blingset litt. Det er etableringen som koster en tusenlapp, ellers koster det 200 kr pr måned.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo