Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Integrering mot BBS

Mer
22/05/2010 19:12 #4215 av Rune Rasmussen
En viktig forskjell å merke seg er at ALLE kan få seg en PayPal-konto og ta betalt, men alle vil ikke få en avtale med innløser. Ting som kan velte avtale med disse er useriøs nettbutikk/betingelser, manglende firma naturligvis, manglende kontaktinformasjon/info om selger - generelle mangler i forhold til norske rettningslinjer og lover for netthandel. Svak økonomi, betalingsanmerkninger osv.

De som bruker DIBS, BBS osv. kan man derfor stole på er mer seriøse, fordi de er kontrollert av en tredjepart.

PayPal er utrolig nok også ennå veldig uklare i forhold til at man kan betale med kort direkte, uten å måtte ha konto. Og det "skremmer" bort noen, dte kan man ikke stikke under en stol - folk forstår ikke PayPal.

Videre det som sies om at man ikke akn betale "der og da", det er faktisk feilinformering. De som ønsker å gjøre det enklere for sine kunder kan når som helst legge sin butikk på egen server, kjøpe sikkerhetssertifikat og få sin butikk sertifisert for å kunne ta i mot betalingsinformasjonen direkte i kassen. Zen Cart er i seg selv god nok for dette, og både DIBS, BBS m.fl. tilbyr nødvendige pakker for dette. Alt som mangler er integrasjonskoden. :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/05/2010 21:47 #4216 av Hallstein Mårstøl
Rune skrev:

En viktig forskjell å merke seg er at ALLE kan få seg en PayPal-konto og ta betalt

Ja, enkelt når man er i en startfase, ikke sant? ;)

men alle vil ikke få en avtale med innløser. Ting som kan velte avtale med disse er useriøs nettbutikk/betingelser, manglende firma naturligvis, manglende kontaktinformasjon/info om selger - generelle mangler i forhold til norske rettningslinjer og lover for netthandel. Svak økonomi, betalingsanmerkninger osv.

De som bruker DIBS, BBS osv. kan man derfor stole på er mer seriøse, fordi de er kontrollert av en tredjepart.

Umulig å ikke være enig med deg i dette :)

PayPal er utrolig nok også ennå veldig uklare i forhold til at man kan betale med kort direkte, uten å måtte ha konto. Og det "skremmer" bort noen, dte kan man ikke stikke under en stol - folk forstår ikke PayPal.

Uklart med kortbetalingen ja, men at folk ikke forstår PayPal er jeg absolutt ikke enig i.
Vi tilbyr både DIBS og PayPal og vi opplever faktisk at flere og flere velger PayPal fremfor DIBS. Jeg vet ikke grunnen til denne utviklingen hos oss, men tror det har med at PayPal har blitt mer utbredt her i Norge i vår kundegruppe.

Ikke misforstå meg når det gjelder betalingsløsning: Jeg mener at DIBS ikke kan sammenlignes med PayPal på noen måte, og DIBS er absolutt tryggere å bedre for både selger og kunde.

Videre det som sies om at man ikke akn betale "der og da", det er faktisk feilinformering. De som ønsker å gjøre det enklere for sine kunder kan når som helst legge sin butikk på egen server, kjøpe sikkerhetssertifikat og få sin butikk sertifisert for å kunne ta i mot betalingsinformasjonen direkte i kassen. Zen Cart er i seg selv god nok for dette, og både DIBS, BBS m.fl. tilbyr nødvendige pakker for dette. Alt som mangler er integrasjonskoden. :)

Rune! Her snakker vi om amatører som meg som skal starte en nettbutikk med en trygg betalingsløsning på enkleste måte :laugh:
Det jeg mente med "direkte der og da" var pga at klsteen ikke trodde man trengte innløseravtale på betalingsløsningen til BBS.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
23/05/2010 12:25 #4224 av Rune Rasmussen
FineKlær skrev:

Det jeg mente med "direkte der og da" var pga at klsteen ikke trodde man trengte innløseravtale på betalingsløsningen til BBS.


Da har vi nok lest dette forskjellig. ;)

klsteen skrev:

Vi ønsker en løsning der man kan betale med kortet sitt direkte der og da, uten å måtte innom Paypal eller lignende.


Men må vel da også legge til at også PayPal har mulighet for API-integrasjon, men da er man inne på dette med sertifisering og sikkerhet igjen uansett.

FineKlær skrev:

Uklart med kortbetalingen ja, men at folk ikke forstår PayPal er jeg absolutt ikke enig i.
Vi tilbyr både DIBS og PayPal og vi opplever faktisk at flere og flere velger PayPal fremfor DIBS. Jeg vet ikke grunnen til denne utviklingen hos oss, men tror det har med at PayPal har blitt mer utbredt her i Norge i vår kundegruppe.

Når jeg ser på deres butikk vil jeg anta at flertallet er yngre mennesker, som naturlig nok ikke har noe i mot PayPal. Kundegruppen til "klsteen" er kanskje mer voksne og eldre menesker, som kommer i den gruppen som er skeptiske og kanskje også mister oversikten hos PayPal (betalingsvinduet). Kundegruppen til FineKlær er kanskje også så unge at de ikke får VISA/MC ennå, eller bare har VISA Electron som de tror de ikke kan bruke om ikke butikken er tydelig på dette. De velger kanskje da PayPal som de kan overføre midler til fra sin bankkonto, eller rett og slett fordi de opplever det som sikrere når de slipper å oppgi sine kortdetaljer på nett.

En annen viktig årsak er 3D Secure som har gjort ting litt for komplisert for folk, ettersom man må ha sin kodebrikke tilgjengelig for å kunne bruke kort hos DIBS, BBS m.fl. Etter mitt syn er dette et skritt i feil retning, det har komplisert kortbruken såpass at folk bare får handlet på nett når de er hjemme - om de ikke har tilknyttet sin mobil/eller har kodebrikke med seg overalt.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
23/05/2010 12:34 #4226 av Kenneth Steen
Da tolket nok Rune det riktig. Vi har avtale med både BBS og Teller på plass, så alt det formelle er som sagt ikke noe case for oss. Det er kun integrasjonen mellom BBS og Zen Cart som er vårt problem. Ingenting annet.

Et alternativ er jo selvfølgelig å benytte Magento eller lignende, men vi liker de mulighetene Zen Cart gir. Derfor ønsker vi helst å få løst integreringen med Zen Cart, istedenfor å måtte bytte nettbutikkløsning.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
23/05/2010 12:41 #4227 av Rune Rasmussen
Ettersom BBS har en beta, som noen allerede har fått tilgang til, er det nok bare å kontakte kundeservice/support eller de som allerede har fått - for å få dette: www.zen-cart.no/forum/10-betalingslosnin...limit=6&start=6#4211

Men tviler på at det er en API-løsning, med betaling direkte på siden, men det får man vel ikke uansett med en Start-pakke som nok bruker eksternt betalingsvindu. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
26/05/2010 10:47 #4252 av Jan Dybedahl
Oppdatering: Jeg har nå fått BBS modulen opp og gå og har gjennomført noen testbetalinger. Det var noen feil i koden når jeg fikk modulen, og - utrolig nok! - har jeg faktisk klart å finne feilene selv.. :-) hehe..

Jeg har også fått tillatelse av BBS til å legge modulen opp her til nedlasting. Betingelsen er at BBS ikke har noe ansvar for support!

Har ingen mulighet til å få pakket ned modulen med de endringene jeg har gjort denne uken. Tidligst mandag neste uke.

Det jeg derimot kan gjøre er å legge opp pakka slik jeg fikk den fra BBS, og prøve å beskrive kort feilene jeg fant slik at en av dere kan "pynte på den". Med tanke på min PHP kompetanse er kanskje det også den beste måten å gjøre det på totalt sett.

Avventer innspill i løpet av dagen.


Og ja: Modulen kaller opp en ekstern side for betaling.


-Jan

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo