Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Integrering mot BBS

Mer
20/05/2010 09:12 #4205 av Jan Dybedahl
Hei

Jeg lurer også på dette med BBS. Har registrert at det finnes DIBS modul tilgjengelig, men har en kunde som "på død og liv" skal ha BBS. DIBS høres litt skummelt ut.. :-)

Det finnes altså ikke noen enkel løsning på BBS altså? (Nei. Utvikle selv er ingen løsning for meg.)

Ellers er jeg av samme mening når det gjelder PayPal. Det er sikkert helt greit å bruke PayPal, men selv jeg gidder rett og slett ikke prøve engang. Ser jeg PayPal symbolet ved utsjekk i en nettbutikk, lukker jeg pent og pyntelig vinduet og finner en nettbutikk med "skikkelig" betalingsløsning. Det er nok av de..
:-)


-Jan

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/05/2010 10:55 #4206 av Rune Rasmussen
Om du bruker Zen Cart ut mot kunder må du på et eller annet tidspunkt utvikle noe, man kan jo ikke bare ta betalt for å sette opp helt A4-butikker?!

La kunden betale det det koster for utvikling, lei en koder på RentACoder el.l. om du selv ikke kan, og bidra deretter tilbake til Zen Cart ved å utgi slike ting under GPL-lisens.

Med stadige "bestillinger" og enveiskjøring i åpen kildekode kommer det meste til å stoppe opp etterhvert, og dere vil ikke lengre ha noe å tilby deres kunder.

PS! Om DIBS høres skummelt ut foreslår jeg at dere besøker deres nettsider, de er etter min mening et bedre valg enn BBS ... ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/05/2010 12:18 #4207 av Jan Dybedahl
Først all ære til dere som bidrar til alle flotte løsninger her på forumet.

Vi betaler gjerne for hjelp til dette og har allerede sendt forespørsel til firma som på sine nettsider påstår de fikser slikt. (Har ikke fått svar ennå.) I hvilken grad jeg har mulighet til å dele evt løsning med dere er jeg usikker på.

Butikken det er snakk om her var laget i VirtueMart når jeg ble innblandet. Fyren trengte i utgangspunktet hjelp til design på siden noe jeg kunne hjelpe til med.

Etter å ha begynt fant jeg fort ut at det ikke bare var design som manglet, da verken fraktberegning eller betalingsløsning fungerte. Dvs siden hadde en fungerende PayPal løsning, men uten fraktberegning hjelper det ikke stort. I tillegg hadde han fått klare tilbakemeldinger fra potensielle kunder om at de ikke liker PayPal. (Det kunne vært meg, men det var det ikke )

Derfor konverterte vi butikken til ZenCart siden der fantes det løsninger for både fraktberegninga og DIBS, samtidig som at ZenCArt totalt sett virket som en bedre butikkløsning.

Så kommer han i ettertid og vil gjerne ha BBS fordi han føler det tryggere (ref PayPal diskusjonen). Tror nok likevel at vi havner på DIBS til slutt da...


-Jan

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/05/2010 15:55 #4211 av Jan Dybedahl
Jeg har nå fått en betaversjon av BBS modul fra Netaxept. Mangler noe opplysninger fra dem før jeg får testet. De har vel ikke noe kundesenter opp før tirsdag :-(

Kommer tilbake til saken når jeg får testet.

Er usikker på om JEG kan legge opp denne betaen til nedlasting her. Skal høre med de.

-Jan

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/05/2010 16:06 #4212 av Rune Rasmussen
Flott at også BBS har sett nytten av å støtte åpen kildekodeløsninger.

Beste er nok om de selv legger ut og holder sine moduler oppdatert, men så lenge de er åpen kildekode utgitt under GPL er det fritt frem for de som ønsker å gjøre de tilgjengelig.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/05/2010 18:47 #4214 av Hallstein Mårstøl
klsteen skrev:

Mja... PayPal blir for useriøst. Det er for lite utbredt. Vi ønsker en løsning der man kan betale med kortet sitt direkte der og da, uten å måtte innom Paypal eller lignende.

Avtale med Teller, eller andre leverandører er heller ikke noe case. Greia blir mer: Er det mulig å bruke eksempelvis BBS start med Zen Cart, eller går de ganske enkelt ikke sammen på noen enkel måte?

Vil følge opp dette så ikke noen blir feilinformert.

Det er IKKE noen forskjell på det DIBS og BBS gjør når det gjelder selve betalingen.
Begge må man ha innløseravtale med (f.eks. Teller som du refererer til), og begge blir man sendt til en ekstern side for selve betalingen.
Det er INGEN av dem som du betaler "direkte der og da" med.

Når det gjelder PayPal, så vet jeg ikke hvor dere har vrangforestillingen om at det er lite utbredt og useriøst fra?
Om vi hadde kuttet ut PayPal, så hadde vi sagt: "Nei Takk, dere kan ikke handle hos oss fordi dere ønsker å betale med PayPal" til 35% av kundene våre.....
Vi har aldri hatt noen problemer med PayPal, hverken teknisk eller med transaksjoner.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo