Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

BBS betalingsmodul

Mer
11/06/2010 00:07 #4334 av Jan Dybedahl
Lager en tråd for å diskutere BBS-netaxcept betalingsmodulen.

Ser at det er 18 nedlastinger siden jeg la de ut. Er det noen som har tatt den i bruk?

Først må jeg si at min kunnskap om PHP er at jeg bruker include for å koble sammen html kode på nettsider, og en ferdig nedlastet e-postskjema skript. Altså: Jeg kan ingenting.

Men i testingen etter innstallasjonen fikk jeg noen feilmeldinger som kunne tyde på feil i tagene:

1. I filen "checkout_redirect_netaxept_bbs.php" som ligger i rota ser det ut til at det mangler en "PHP end tag" helt til slutt?

2. I filen "tpl_checkout_success_default.php" som ligger under "includes/templates/template_default/templates" ser det ut til at det er en "PHP end tag" for mye etter kommentarene.

Hvis noen kan verifisere at dette stemmer kan jeg gjøre endringene og laste opp modulen på nytt.

Angående funksjonalitet.

1. Modulen fungerer nå i butikken bortsett fra Bankaxess biten. En logger på og tilsynelatende går betalingen i gjennom, men i ordreoversikten står det at ordren er "Avbrutt av kunde". Det er heller ikke reservert noe beløp på konto. Visa og MC delen fungerer korrekt. Jeg mistenker at dette er enten en feil på BBS sin side eller at butikkens avtale med BBS. Hva tror dere?

2. Denne er jeg litt usikker på om er modulens feil eller om det er ZC generelt. Hvis kunden avbryter betaling, eller det skjer feil i betalingsprosessen får kunden likevel opp en kvitteringsside som sier "Motatt - takk for din ordre". I URL`en ser jeg likevel at det står "index.php?main_page=checkout_success&error=cancel". Hva gjør jeg for å gi kunde en riktigere tilbakemelding?

Dette ble mye. Håper det er akseptabelt.

-Jan

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
12/06/2010 21:48 #4349 av Lars Olav Tveito
Jeg har installert denne og testet den litt, og den ser ut som fungerer. Ang feil i filene så skal end-tagen som mangler være slik. Pkt 2 så fant ikke jeg noen tager for mye.

Som du sier så får kunden en kvitteringsside som ikke er riktig selv om de avbryter. De får også en e-post med kvittering fra zen-cart, og den går avgårde i det man trykker Bekreft ordre. Hos DIBS så går ikke den mailen ut før betalingen er bekreftet. Har ikke funnet ut hvor dette kan endres, jeg er heller ikke den beste på php-koding. Kan jo slå av mailen som går fra zen-cart og bruke den som bbs-modulen genererer, men jeg synes standard-systemet bør brukes mest mulig.

www.zendi.no - smykkeskrin, klokkeskrin, toalettmapper

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
14/06/2010 10:27 #4351 av Lars Olav Tveito
Etter litt mer testing er jeg litt usikker. Ordren i butikken blir laget før betaling er bekreftet, og dette liker jeg ikke. Noen som vet hvordan man kan endre dette?

www.zendi.no - smykkeskrin, klokkeskrin, toalettmapper

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
14/06/2010 10:56 #4352 av Rune Rasmussen

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
14/06/2010 14:30 #4354 av Jan Dybedahl
Du leker katt og mus med oss nå Rune B)

Noen hint om i hvilke filer vi skal begynne å lete? :blink:

-Jan

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
14/06/2010 17:51 #4356 av Rune Rasmussen
JanDyb skrev:

Noen hint om i hvilke filer vi skal begynne å lete?


Var jo akkurat det du fikk. Disse modulene består ikke av så forferdelig mange filer, og skal du modifisere dem selv må man jo kunne gå ut fra at du kjenner din Zen Cart (strukturen).

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo