Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

BBS betalingsmodul

  • Paul-Andre Waale
  • Besøkende
  • Besøkende
03/07/2010 00:34 #4391 av Paul-Andre Waale
Besvart av Paul-Andre Waale i emne Sv:BBS betalingsmodul
Har omsider fått denne til å funke i produksjon, og har gjennomført de første transaksjonene. :woohoo:

Det er noen feil i "tpl_checkout_success_default.php".

Det er brukt "<?" som php-tag (rundt linje 19), i stedet for "<?php". Litt avhengig av konfigurasjonen av PHP, kan det få hele prosessen til å stoppe opp. I tillegg er det brukt "else if" i stedet for "elseif" (linje 25).

I SQL-koden som BBS har angitt, settes 2 av de nye kolonnene til "not null". Dersom man har andre betalingsalternativer (eks postoppkrav), vil man få en SQL-feil, fordi de obligatoriske kolonnene ikke populeres med data. De må derfor stå som "default null" hvis man tilbyr andre betalingsalternativer.

Ordre hvor betalingen avbrytes legger seg i ordreloggen, men med status "Cancelled" eller "Customer Aborted", litt avhengig av hva som skjer.

Feilmeldingen som kommer opp når en kunde avbryter betalingen er for så vidt grei, da den kan endres i admin. Men det hadde vært bedre om man fikk opp en annen mal enn "checkout_success" ved avbrudd, da resten av siden (breadcrumb etc) blir litt inkonsistent med budskapet.

Vi får se om noen gidder å se på dette. Jeg skal i hvertfall ha en liten pause nå.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/07/2010 10:42 #4392 av Rune Rasmussen
TIPS! Pakk ny pakke med dine endringer og legg den ut, så er det større sjanse for at noen gidder fortsette på denne. Hvorfor skal vel alle sitte på "hvert sitt ness" og gjøre de samme forbedringene/den samme utviklingen. Dette er åpen kildekode ... ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/07/2010 18:54 #4393 av Rune Christensen
Hei

Jeg er veldig interessert i å ta en titt, kan du laste opp siste versjon av modulen?

Har fikset så opplasting og nedlsting virker igjen her nå.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Paul-Andre Waale
  • Besøkende
  • Besøkende
04/07/2010 12:12 #4394 av Paul-Andre Waale
Besvart av Paul-Andre Waale i emne Sv:BBS betalingsmodul
Skal pakke denne så fort jeg har tilgang på maskinen igjen (litt vanskelig fra iPhone)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Paul-Andre Waale
  • Besøkende
  • Besøkende
05/07/2010 22:22 #4398 av Paul-Andre Waale
Besvart av Paul-Andre Waale i emne Sv:BBS betalingsmodul
Har lagt ved en ny pakke der de feilene jeg påpekte har blitt rettet.

Hvis en kunde kansellerer betalingsprosessen, vil det legges inn en kommentar i ordreloggen som ser omtrent slik ut:
"BBS ProcessSetup FAILED 2010-07-05 21:41:39 Fault: Cancelled by user (Response code: 17 Response Source: 05 Response Text: Cancelled by customer.) ResponseCode: 17 ResponseSource: 05 Message: Cancelled by user".

Filvedlegg:

Filnavn: BBS_Netaxe...0705.zip
Filstørrelse:26 KB
Vedlegg:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/11/2010 19:07 #4664 av Knut Marius Westerhagen
Hei alle sammen, først av alt vi jeg si at et open souce miljø er en veldig bra ting. Der man kan hjelpe hverandre. Synes dette er helt konge.
Jobbet en del med OScommers en gang i tiden, og nå skal jeg prøve meg litt på Zenchart

Må innrømme at jeg er foreløpig helt grønn, så tenkte og høre litt her.

Jobber nå med denne betalingsmodulen, og fått den til og fungere på siden vi bruker. Problemet er når en ordre blir bekreftet sendes jeg tilbake til nettside til butikken, men denne står helt tom. I tittel linjen står det Hjem:: Kasse :: Motatt - Takk for din ordre.

URL er da følgende:
zencart/index.php?main_page=checkout_success

Hvilken fil er det jeg kan editere for og få frem noe tekst her?

Takker for hint og vink

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo