Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Postoppkrav og fraktmodul for Bring/Posten

Mer
04/03/2013 16:43 - 04/03/2013 17:19 #5551 av Joakim Dahlbom
Hei,

Jeg bruker Bring-modulen i vår nettbutikk.
Men når jeg har installert mappen "ekstra" for Postoppkrav kommer dette opp som betalingsalternativ men det blir ikke noe pålegg på prisen.

Hvor kan jeg stille inn slik at det blir f.eks 50,- i gebyr for postoppkrav?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
04/03/2013 17:22 #5552 av Rune Rasmussen

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
05/03/2013 09:24 #5553 av Joakim Dahlbom
Hei igjen,

Jeg har lest igjennom "readme" flere ganger og det enste som står er:
"For de som bruker postoppkrav ligger det ved en ekstra mappe, med navn "ekstra". I denne ligger modifiserte filer for bruk av postoppkrav sammen med Bring-modulene, de ligger i standard mappestruktur - bare å laste opp og overskrive eksisterende includes-mappe. VIKTIG! Man bør først avinstallere modulene for postoppkrav i admin (noter instillinger), under Ordretotal og Betaling, før man overskriver og installerer dem på nytt.

Om man ønsker å tilby postoppkrav også for brev (A og B-post) må man redigere linje 37-39 i /includes/modules/payment/cod.php. Som standard er postoppkrav skjult ved valg av A og B-post, Ekspress og Norgespakke."

Jeg har deaktivert postoppkrav i admin (finner ikke hvordan man avinstallerer helt) og har lastet opp filene, men det kommer fortsatt ikke noe gebyr eller summering om at det er et gebyr på postoppkrav.

Mvh, Joakim

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
05/03/2013 09:30 - 05/03/2013 09:41 #5554 av Rune Rasmussen

Joakim Dahlbom skrev: VIKTIG! Man bør først avinstallere modulene for postoppkrav i admin (noter instillinger), under Ordretotal og Betaling, før man overskriver og installerer dem på nytt.


Ja, la oss se litt nærmere på denne delen og tenke etter litt hva som står der ... Dersom du hadde installert disse ville du også sett hvor du setter gebyret du ønsker deg. ;)

Joakim Dahlbom skrev: Jeg har deaktivert postoppkrav i admin (finner ikke hvordan man avinstallerer helt)


Det er jo da et problem av en viss størrelse, ettersom du ikke har fulgt instruksen. Og burde da strengt tatt funnet ut det først. Men når du velger en modul i admin får du opp to valg, 'Endre' og 'Fjern' - hvilken tror du avinstallerer og fjerner konfigurasjonen for modulen?

Vil anbefale denne: www.zen-cart.com/content.php?22-book

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
05/03/2013 10:27 #5557 av Joakim Dahlbom
Hei igjen,

Beklager min ukunsnkap.
Jeg har gjort som det står i readme nå (lastet opp de vanlige filene først).
Jeg har også lagt til gebyr nå men det kommer fortsatt ikke frem på steg 3 når man skal bekrefte orderen.

Har lastet opp en bilde med mine instilliger:
www.ladda-upp.se/image.php?id=45318&size=full

Du aner ikke hva det kan bero på?
Beklager enda en gang min ukunnskap!

Mvh, Joakim

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
05/03/2013 11:15 - 05/03/2013 11:16 #5558 av Rune Rasmussen
Postoppkrav dukker ikke opp på side for bekreftelse dersom den ikke er valgt på side for betaling, og det sier du ingenting om - bilder vier heller ikke dette. Vi ser heller ikke om du har valgt Norge som land i adresse da den delen av skjermbilder er fjernet.

MERK! Sortering av moduler bør aldri være 0, eller lik andre.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo