- Mottatte takk 0
Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.
Postoppkrav og fraktmodul for Bring/Posten
- Joakim Dahlbom
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
04/03/2013 16:43 - 04/03/2013 17:19 #5551
av Joakim Dahlbom
Postoppkrav og fraktmodul for Bring/Posten opprettet av Joakim Dahlbom
Hei,
Jeg bruker Bring-modulen i vår nettbutikk.
Men når jeg har installert mappen "ekstra" for Postoppkrav kommer dette opp som betalingsalternativ men det blir ikke noe pålegg på prisen.
Hvor kan jeg stille inn slik at det blir f.eks 50,- i gebyr for postoppkrav?
Jeg bruker Bring-modulen i vår nettbutikk.
Men når jeg har installert mappen "ekstra" for Postoppkrav kommer dette opp som betalingsalternativ men det blir ikke noe pålegg på prisen.
Hvor kan jeg stille inn slik at det blir f.eks 50,- i gebyr for postoppkrav?
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
04/03/2013 17:22 #5552
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Postoppkrav og fraktmodul for Bring/Posten
Dersom du tar deg 5 minutter til å lese vedlagt informasjon i pakken burde dette kunne gå inn.
- Joakim Dahlbom
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
- Mottatte takk 0
05/03/2013 09:24 #5553
av Joakim Dahlbom
Besvart av Joakim Dahlbom i emne Postoppkrav og fraktmodul for Bring/Posten
Hei igjen,
Jeg har lest igjennom "readme" flere ganger og det enste som står er:
"For de som bruker postoppkrav ligger det ved en ekstra mappe, med navn "ekstra". I denne ligger modifiserte filer for bruk av postoppkrav sammen med Bring-modulene, de ligger i standard mappestruktur - bare å laste opp og overskrive eksisterende includes-mappe. VIKTIG! Man bør først avinstallere modulene for postoppkrav i admin (noter instillinger), under Ordretotal og Betaling, før man overskriver og installerer dem på nytt.
Om man ønsker å tilby postoppkrav også for brev (A og B-post) må man redigere linje 37-39 i /includes/modules/payment/cod.php. Som standard er postoppkrav skjult ved valg av A og B-post, Ekspress og Norgespakke."
Jeg har deaktivert postoppkrav i admin (finner ikke hvordan man avinstallerer helt) og har lastet opp filene, men det kommer fortsatt ikke noe gebyr eller summering om at det er et gebyr på postoppkrav.
Mvh, Joakim
Jeg har lest igjennom "readme" flere ganger og det enste som står er:
"For de som bruker postoppkrav ligger det ved en ekstra mappe, med navn "ekstra". I denne ligger modifiserte filer for bruk av postoppkrav sammen med Bring-modulene, de ligger i standard mappestruktur - bare å laste opp og overskrive eksisterende includes-mappe. VIKTIG! Man bør først avinstallere modulene for postoppkrav i admin (noter instillinger), under Ordretotal og Betaling, før man overskriver og installerer dem på nytt.
Om man ønsker å tilby postoppkrav også for brev (A og B-post) må man redigere linje 37-39 i /includes/modules/payment/cod.php. Som standard er postoppkrav skjult ved valg av A og B-post, Ekspress og Norgespakke."
Jeg har deaktivert postoppkrav i admin (finner ikke hvordan man avinstallerer helt) og har lastet opp filene, men det kommer fortsatt ikke noe gebyr eller summering om at det er et gebyr på postoppkrav.
Mvh, Joakim
- Rune Rasmussen
- Administrator
05/03/2013 09:30 - 05/03/2013 09:41 #5554
av Rune Rasmussen
Ja, la oss se litt nærmere på denne delen og tenke etter litt hva som står der ... Dersom du hadde installert disse ville du også sett hvor du setter gebyret du ønsker deg.
Det er jo da et problem av en viss størrelse, ettersom du ikke har fulgt instruksen. Og burde da strengt tatt funnet ut det først. Men når du velger en modul i admin får du opp to valg, 'Endre' og 'Fjern' - hvilken tror du avinstallerer og fjerner konfigurasjonen for modulen?
Vil anbefale denne: www.zen-cart.com/content.php?22-book
Joakim Dahlbom skrev: VIKTIG! Man bør først avinstallere modulene for postoppkrav i admin (noter instillinger), under Ordretotal og Betaling, før man overskriver og installerer dem på nytt.
Ja, la oss se litt nærmere på denne delen og tenke etter litt hva som står der ... Dersom du hadde installert disse ville du også sett hvor du setter gebyret du ønsker deg.
Joakim Dahlbom skrev: Jeg har deaktivert postoppkrav i admin (finner ikke hvordan man avinstallerer helt)
Det er jo da et problem av en viss størrelse, ettersom du ikke har fulgt instruksen. Og burde da strengt tatt funnet ut det først. Men når du velger en modul i admin får du opp to valg, 'Endre' og 'Fjern' - hvilken tror du avinstallerer og fjerner konfigurasjonen for modulen?
Vil anbefale denne: www.zen-cart.com/content.php?22-book
- Joakim Dahlbom
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
- Mottatte takk 0
05/03/2013 10:27 #5557
av Joakim Dahlbom
Besvart av Joakim Dahlbom i emne Postoppkrav og fraktmodul for Bring/Posten
Hei igjen,
Beklager min ukunsnkap.
Jeg har gjort som det står i readme nå (lastet opp de vanlige filene først).
Jeg har også lagt til gebyr nå men det kommer fortsatt ikke frem på steg 3 når man skal bekrefte orderen.
Har lastet opp en bilde med mine instilliger:
www.ladda-upp.se/image.php?id=45318&size=full
Du aner ikke hva det kan bero på?
Beklager enda en gang min ukunnskap!
Mvh, Joakim
Beklager min ukunsnkap.
Jeg har gjort som det står i readme nå (lastet opp de vanlige filene først).
Jeg har også lagt til gebyr nå men det kommer fortsatt ikke frem på steg 3 når man skal bekrefte orderen.
Har lastet opp en bilde med mine instilliger:
www.ladda-upp.se/image.php?id=45318&size=full
Du aner ikke hva det kan bero på?
Beklager enda en gang min ukunnskap!
Mvh, Joakim
- Rune Rasmussen
- Administrator
05/03/2013 11:15 - 05/03/2013 11:16 #5558
av Rune Rasmussen
Postoppkrav dukker ikke opp på side for bekreftelse dersom den ikke er valgt på side for betaling, og det sier du ingenting om - bilder vier heller ikke dette. Vi ser heller ikke om du har valgt Norge som land i adresse da den delen av skjermbilder er fjernet.
MERK! Sortering av moduler bør aldri være 0, eller lik andre.
MERK! Sortering av moduler bør aldri være 0, eller lik andre.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.