Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Qxl integrasjon

  • Tor Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
08/06/2010 13:17 #4310 av Tor Vikki
Qxl integrasjon opprettet av Tor Vikki
Hei.

Noen som ser behovet for en qxl integrasjon? Vi vurderer å produsere en modul slik at du kan liste dine produkter hos oss. Kjempesmart for nystartede butikker. Du kan selge på auksjon eller til fastpris.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/06/2010 12:29 #4326 av Hallstein Mårstøl
Dere bør kanskje få tilbakemelding på dette, så jeg starter :)

Jeg vet ikke hvordan dere ser for dere en slik integrasjon?
Om dere lager noe, så skal vi i det minste vi være med å prøve :-)

En annen ting er behovet blant Zen Cart brukere. Hensikten med å bruke denne nettbutikkløsningen er nettopp for å slippe å bruke andre tjenester som en må betale for.
Kan bare uttale meg om oss, men vi har benyttet QXL og andre lignende tjenester mindre og mindre etter hvert som salget har økt f.eks. via nettbutikken. Mesteparten av Zen Cart brukerene tror jeg faktisk ikke har en QXL konto heller.

Om jeg skal si noe konkret om QXL, så greier ikke vi å selge nok varer hos dere for at det lønner seg for oss.
Til det er listeprisene og suksessprovisjon for høye. Vi benytter oss selvfølgelig sjansen når vi vår tilbud om gratis listepris, men ellers er det sjeldent vi legger ut varer på QXL.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10/06/2010 14:41 #4327 av Tor Vikki
Besvart av Tor Vikki i emne Sv:Qxl integrasjon
Hei.

Hensikten med integrasjonen er for de som starter ny nettbutikk, disse har endel oppgaver foran seg for å få solgt sine produkter. Ved å benytte seg av Qxl som allerede er etablert får man salg og markedsføring.

Når du sier det er for dyrt å selge på qxl vil jeg helle snu spørsmålet å spørre hvor mye bruker du på markedsføring?

Men la oss ikke falle helt ut av hensikten her. Vi ønsker tilbakemeldinger på om dette er verdt å ta utgiften for.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/06/2010 15:20 #4328 av Hallstein Mårstøl
qxl_norge skrev:

Men la oss ikke falle helt ut av hensikten her.

Enig, den andre diskusjonen kan vi ta utenom forumet her :)

Jeg tror ikke at dere får så veldig mange tilbakemeldinger fra brukere her på forumet. Bortsett fra administrator er nok jeg en av de få vanlige brukere som er innom her nesten daglig.
Jeg håper selvfølgelig flere vil gi en tilbakemelding til dere om dette.

For vår del ønsker vi å ha en slik unik mulighet til det dere foreslår om dere kommer med noe bra, men er kanskje litt vanskelig å si om dette er en kjempeidè, eller om en vanlig tekstlink til vår profil på QXL, som vi har i nettbutikken, gjør samme nytten.

Om dere vil ta kostnaden med dette må bli uansett en vurdering fra dere.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/06/2010 17:49 #4329 av Rune Rasmussen
QXL, vennligst ikke fall for fristelsen til å legge inn egenreklame flere ganger. Dere vil da fortløpende bli bannet for evt. nye kontoer dere oppretter, evt. per IP. Har redigert deres siste innlegg.

Oppfordrer forøvrig alle parter til å holde seg til emnet. Man behøver heller ikke svare når noen faller utenom. ;)

Forøvrig, for å kunne diskutere en slik modul/integrasjon her betinger det at den bruker/utgis under lisens som er kompatibel med Zen Carts GPL v2-lisens. Er dette deres intensjon?

Forøvrig, QXL er jo et internasjonalt selskap. Hvorfor poste i Norges lille forum om man vil vite om det er etterspørsel etter slik integrasjon, må da være bedre å ta det på .com? Eller per kundeundersøkelse, for å avdekke hvilke butikkløsninger deres eksisterende kunder allerede har og evt. behov/ønske for integrasjon ...?!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10/06/2010 18:59 #4331 av Tor Vikki
Besvart av Tor Vikki i emne Sv:Qxl integrasjon
Intensjonen er å lage den under GPL. Vi har vurdert å gå internationalt, men har fått beskjed om å teste det hos oss først. Har ikke ment å legge inn noe egen reklame så jeg beklager dette.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo