Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Anbefaling av webhotell

  • dcr
  • Besøkende
  • Besøkende
13/02/2008 23:07 #1740 av dcr
Besvart av dcr i emne Sv:Anbefaling av webhotell
Jeg har hatt webhotell i ett og et halvt år hos One.com og var fornøyd med de helt til jeg la inn zen-cart 1.3.7. Etter dette så ble alt sirup. De nekter på at de har noen problemer med Zen Cart, men det er bare tull. Ofte så kom jeg ikke engang inn på siden.

Jeg har etter å ha lest denne tråden byttet fra One.com til Proisp og dette er en helt vannvittig forskjell!

Konklusjon: Styr unna One.com hvis du skal bruke Zen Cart!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
26/02/2008 01:51 #1802 av Torje Rørvik
Artifix skrev:

Jeg har gått over til proisp og er super fornøyd!! Dette er virkelig natt og dag i forhold til b-one. Et veldig omfattende kontroll panel også. Anbefales på det sterkeste. www.veggpynt.no


Jeg bruker Domeneshop.no og har egentlig vært strålende fornøyd med både pris og innhold. Synes imidlertid det har gått litt tregt i det siste - og når jeg pinger mine sider får jeg rundt 70ms mot veggpynts 14ms!

Er det mye hassle å flytte en live butikk? Det rent fysiske ved å kopiere filer & database fikser jeg, men hvordan er det med oppdatering av DNS etc - blir butikken i praksis død i 48 timer? Å kjøre butikken parallelt på to servere samtidig blir vel litt vanskelig?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
26/02/2008 02:17 - 26/02/2008 02:19 #1803 av Rune Rasmussen
I teorien skal du kunne flytte butikken på rundt en time når det er .no-domene, og når ny leverandør er effektiv.

Gangen er da at du bestiller nytt netthotell men ber leverandør om å avvente innsending av endringsmelding til Norid, om du føler at du trenger litt tid til flyttingen. Deretter gir du beskjed når du er klar, om dette gjøres f.eks kl 16 skal det være mulig for leverandøren å sende inn meldingen slik at endringen trer i kraft kl 18 (som er tiden Norid oppdaterer på).

En annen mulighet er å sette opp to identiske butikker (på ny og gammel server), som peker til den samme databasen (den nye) - slik at overgangen kan gå av seg selv etterhvert som nodene oppdateres rundt i verden. Men det krever da at ny leverandør tillater tilkoblinger til database fra eksterne servere.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/10/2008 13:52 - 24/01/2009 23:03 #2452 av Torstein Bøe
Hei

PROISP er som sagt tidligere et godt valg.
Betaler nesten ingenting for ganske mye:-)

www.proisp.no/


Mvh
Torstein

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
24/01/2009 09:26 - 24/01/2009 22:55 #2850 av Hans Petter Lorentzen
Er lenge siden tråden ble startet men jeg ønsker å komme med innspill:

Jeg har sluttet og benytte meg av norske og nordiske leverandører av en enkel grunn. Nemlig supporten. Mange av de opererer med 24/7 support, men i denne sammenhengen betyr det at du skal få hjelp innen 24 timer 7 dager i uken.

jeg har da bevist gått bort fra disse og kjører alle mine sider på servere stående i USA.
Skulle siden falle ned eller at jeg skulle trenge hjelp mellom 16.00 og 08.00 har det vel ikke skjedd 1 gang at jeg ikke har mottat hjelp.
I tillegg har de en responstid på supporten fra 1 min og oppover.
Det sitter teknikere 24 timer i døgnet 7 dager i uken og hjelper deg.

Mange vil nok ha andre opplevelser av disse serverne men jeg har kun positive opplevelser med disse.

I dag benytter jeg meg av FASTDOMAIN

Har alle mine .no domener der og har ingenting og utsette på disse.

Ett sent synspunkt men det kommer kanskje godt med. Egentlig var jeg her for å finne en gammel tråd, emn endte opp med og lese igjennom de fleste trådene som er på forumet.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
24/01/2009 23:02 #2851 av Rune Rasmussen
Litt sleipt kanskje å legge inn en affiliatelenker som man sikkert tjener på vel ... ;)

Selv bruker jeg Netbox, som er Norsk og besvarer de fleste av mine henvendelser i løpet av en time. Vet ikke hvor mange norske/nordiske kvalitetsleverandører du har benyttet deg av, men jeg kan ikke si at jeg deler din erfaring - og jeg har hatt kontakt med en hel del opp gjennom årene.

En annen ting er opplevd hastighet mot server i Norge vs. server på andre siden av kloden. Pluss ranking i søkemotorer osv. ...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo