For diskusjon av oversettelser, feilmeldinger og forbedringforslag.

Nye produkter for ???

Mer
31/10/2007 13:27 #1337 av Rune Christensen
Det gjelder boksen på forsiden som heter: Nye produkter for \"Oktober\".
Boksen viser f.eks: de 9 siste produktene som er lagt til shoppen.
Så egentlig er det en feil i Orginal-språkpakke til Zen-cart da det faktisk ikke er \"Nye produkter for Oktober\" men bare \"Nye produkter\" og har ingenting med den aktuelle måndene og gjøre.

En kunde som titter på de aktuelle nye produktene 30. September vil se de samme produktene som \"nye i Oktober\" dagen etter.(om man da såklart ikke har lagt til mer en 9 nye produkter i løpet av den siste dagen)

Så jeg foreslår at det ikke gjøres samme feil i den Norske Språkpakka.

Gjør 'Nye produkter for %s' om til bare 'Nye produkter'<br><br>Melding redigert av: koolaid, den: 31.10.2007 13:31

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/10/2007 17:18 #1338 av Rune Rasmussen
Om du konfigurerer butikken riktig burde den vise gjeldende måned, om du heller vil ha andre burde du selv tilpasse teksten etter det.

Eksempelvis ville 'Nyheter' eller 'Våre nyeste produkter' passe bedre enn forslaget.

For å endre konfigurasjonen for hva som vises som nye se under 'Konfigurasjon -&gt; Maksimumverdier -&gt; Nye produkter - Begrenset til...'
Sett til 1 for å bare vise gjeldende måned, noe den forsåvidt burde stått på som standard med tanke på teksten - men men ... :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/10/2007 17:28 #1339 av Rune Christensen
Men alle andre innstillinger der, 7 dager, 14 dager blir jo da feil på bekostning av at den ene innstillingen 1 månde kanskje blir riktig, (innbiller meg at den egentig er \&quot;30 dager\&quot; og ikke \&quot;siste månde\&quot;, skal ta en titt etter kl 12 i dag :)

Og siden den heller ikke er default, synes heller ikke \&quot;for %s\&quot; burde være default serlig da den ikke funker om man endrer innstillinge. La den heller stå norwegian.php markert bort eller noe.


\&quot;Nyeste produkter\&quot; foreslår jeg evt da.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/10/2007 18:03 #1340 av Rune Rasmussen
Det optimale var om koden inneholdt en spørring, som valgte riktig tekstreng etter innstilling (dvs. eksisterende og en som passer endringsforslag). Og man burde derfor ta dette opp med utviklerne ved å legge inn endringsforslag der.

Uansett er det nesten umulig å lage en løsning som passer alle, og dette er da også grunnen til overstyringssystemet i Zen Cart. Det er meningen man selv skal tilpasse etter behov.

Nå tror jeg også det er en bakgrunn for at denne teksten er valgt, og det er mulig at standardinnstillingen er blitt feil når annet er lagt til - men det finner man ut om man legger inn endringsforslag. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/10/2007 18:59 #1342 av Rune Christensen
joda, men synes bare at programmet burde funke feilfritt uten at man trenger og overide noe som helst.

Og det faktum at mange ikke bruker overide systemet fører til at mange butikker, ganske uvitende har en feil midt på førstesiden.

Tror over 50% av butikkene har denne da feil stillt inn.

Og der altså en ting vi kan fikse på om vi vil.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/10/2007 19:39 #1343 av Rune Rasmussen
Ja det er jo nettopp det jeg sier, send inn forbedringsforslag til riktig sted (zen-cart.com) så det kan kommer med i 1.3.8 eller 1.4 :)

Men at du ikke skal behøve å overstyre er utopi å tro på, fordi alle har særegne behov - flertallet setter seg bare ikke inn i hvordan de skal få det til og kvaliteten på butikkene kan da bli deretter.

En annen ting er at jeg lager ikke språkfiler \&quot;på bestilling\&quot;, fordi det ikke er noen som bidrar til at jeg skal gjøre det. Så langt, etter 2 år og nærmere 5000 nedlastinger av språkpakken, har de norske leverandørene og brukerne gitt Kr. 150,- som takk for hjelpen. Jeg lager derfor nå bare språkfilen tilpasset egne systemer og kunder, og gir de ut i den stand de er når det passer. Og når det er sagt så er denne innstillingen standard i norsk sql, som da er en del av min kommersielle pakke.

Et annet problem er at det finnes værre feil i pakkene, som ingen bryr seg om å melde inn slik at de kan bli rettet. Noen er dog rettet men ikke utgitt ennå i påvente av versjon 1.3.8

PS! Det står i medfølgende dokumentasjonen at man bør melde inn feil og mangler via prosjektsidene på SourceForge, eller direkte for å være sikker på at meldingen kommer frem: sourceforge.net/tracker/?func=add&gr...5582&atid=835960

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo