Spørsmål rundt frakt og levering

Shipping estimator uten innlogging

Mer
15/10/2007 12:49 #1287 av Rune Rasmussen
Tok litt tid før jeg fikk gjort noe med saken, men nå kan dere teste vedlagt Servicepakkemodul.

Denne bruker butikkens postnummer for fraktberegning, dvs. sone 1, om annet mangler. Men kunde vil da også ha mulighet for å fylle inn sitt eget postnummer for \"nøyaktig\" beregning.

Man bør derfor kanskje også legge inn en tekst som gjør det tydelig at frakt bare er beregnet ut fra sone 1 osv. ... men det får bli en annen gang. ;)

PS! Fraktsatser er ikke oppdatert i denne.

PS! Test og gi tilbakemeldinger, og legg gjerne også ved nye fraktsatser om noen har de klare - så vi får lagt ut en ny fungerende pakke på nedlastingssiden her og på Zen-Cart.com

Redigering: Fjernet gammel versjon, se etter oppdatert utgivelse på oversettelser.syntaxerror.no/nedlastinger/13.html

Melding redigert av: Rune, den: 19.11.2007 09:47

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
28/10/2007 10:56 #1322 av Rune Rasmussen
Ingen som har testet?
Ingen som har oppdatert prisliste?

Dette er vel norsk forståelse av åpen kildekode og samarbeide/deling på sitt beste ... ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Nilsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
28/10/2007 14:08 #1323 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Shipping estimator uten innlogging
Holder på med å gjøre klar den siste prislisten. Fikk en som tok det på OD. Regner med å ha den i morgen. Skal forsøke en test i løpet av uken.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Nilsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
31/10/2007 23:23 #1344 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Shipping estimator uten innlogging
Jeg har nå oppdatert prisliste.
Den siste prislisten som posten har lagt så går vekten helt opp til 155Kg. Er det noen som vet om det blir noe feil om man legger inn denne?

Det hender jo at varer kommer over 35Kg som den forrige listen begrenset seg til.

Jeg har vel oppdatert til ca 110Kg som jeg regner som absolutt maks av hva jeg har behov for.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
01/11/2007 05:04 #1345 av Rune Rasmussen
Kjempefint Stian,
da skal vi se å få pakket en ny utgivelse av modulen i løpet av kort tid.

stian69 skrev:

Jeg har nå oppdatert prisliste.
Den siste prislisten som posten har lagt så går vekten helt opp til 155Kg. Er det noen som vet om det blir noe feil om man legger inn denne?


Posten beregner vekt på en måte som kan diskuteres om den er effektiv, og man får jo uansett ikke sende noe som er tyngre enn 35Kg. :laugh:
Men vi får teste, selv om jeg ikke tror det skal være noe problem.

www.posten.no/Portal/ProdukterTjenesterA...m?tab=Priser01012008

Fraktberegningsvekt
er det høyeste tallet av pakkens volumvekt og pakkens reelle vekt, og det er dette tallet du bruker når du skal lete opp prisen på pakken i tabellen nedenfor.

Volumvekt
Volumberegning er transportbransjen sin måte å regne om et volum til en vekt. For å finne volumvekten multipliserer man lengde, bredde og høyde. Er målene i cm, deles resultatet med 1000 for å få dm3 (volumet på pakken). Volumet deles igjen på den faste omregningsfaktoren 5 (for Posten Stykkgods gjelder omregningsfaktor 3,5). En faktor på 5 vil si at 1 m3 er 200 kg. Alle vekter oppjusteres til nærmeste hele kilo. For å finne prisen på pakken benytter vi fraktberegningsvekt, som er den høyeste faktor av volumvekt og virkelig/reell vekt.
NB! Pakkens reelle vekt kan ikke overstige 35 kilo.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
02/11/2007 15:25 #1361 av Rune Christensen
Har prøvd denne nå.

Tror jeg fant en liten feil.

Når man har instalert får man en Melding som sier:
Butikkens postnummer er ikke angitt. Se Konfigurasjon->Frakt/Pakking for å angi den.

Jeg hadde fylt inn denne og fikk denne meldingen fordet.
Virker også som at den ikke bruker postnummeret fra Konfigurasjon->Frakt/Pakking siden den har et eget felt for Butikkens postnummer.

Meldingen burde nok enten bare fjernes helt eller erstartes av noe mer korrekt.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo