Spørsmål rundt frakt og levering

postens servicepakke

Mer
08/06/2008 21:59 #2156 av Rune Rasmussen
Lars_Olav skrev:

Edit: Klikket på linken til Rune over her, og ser at jeg ikke hadde siste versjon likevel, hvor akkurat denne feilen er rettet.


Godt du fant ut av det, og at du sa fra. Takk. :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/08/2008 20:37 #2295 av Lars Olav Tveito
Jeg har et nytt spørsmål vedrørende dette. Det viser seg at Posten legger på et gebyr på 10 kr pr pakke for levering til enkelte postnummer som ikke er i "sentrale strøk". :huh:Dette medfører at man ikke får belastet riktig fraktkostnad til enkelte. Er dette noe som kan bygges inn i modulen? Posten har et excel-ark hvor man kan sjekke hvert enkelt postnummer, men jeg har ikke funnet noen samlet oversikt ennå, men prøver å lage en.

www.zendi.no - smykkeskrin, klokkeskrin, toalettmapper

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/08/2008 21:07 - 21/08/2008 21:08 #2296 av Lars Olav Tveito
Da fikk jeg laget en oversikt over postnummer, men er det noen som kan innkorporere dette i modulen? Jeg kan sende over filen.

www.zendi.no - smykkeskrin, klokkeskrin, toalettmapper

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/08/2008 22:03 - 21/08/2008 22:06 #2297 av Rune Rasmussen
Huh ... Posten er ikke helt klok nei ...

Alle prisene er jo per postnummer/vekt, så hva er logikken i ha "skjulte" tillegg ... :)

Men det er i alle fall bare å legge de på hver aktuelle sone, i pristabellen/sql-filen. Og deretter laste opp en med oppdaterte priser i et innlegg her. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/08/2008 22:12 - 21/08/2008 22:14 #2298 av Lars Olav Tveito
Hmm, det går ikke, siden det ikke følger sonesystemet. Sonene er definert ut fra hvor langt vekk fra avsender mottaker er, men dette er tilfeldige postnummer i seriene som har et tillegg. Jeg ser for meg en egen tabell og at det gjøres et oppslag basert på den og at man så legger på 10 kr for de aktuelle postnumrene.

Det er forøvrig ikke eneste tillegget som kommer, når vi leverer pakker på den lokale Kiwi-butikken, så får man også 10 kr i tillegg, siden den ikke innleveres på et "poststed". Jeg skal ringe posten og spørre hvor nærmeste poststed er, siden post i butikk tydeligvis ikke er et poststed. Helt tullete å ikke bare inkludere dette i pakkeprisen, men det er vel en måte å snikinnføre noen ekstra kroner.

www.zendi.no - smykkeskrin, klokkeskrin, toalettmapper

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/08/2008 22:16 #2299 av Lars Olav Tveito
Her er forøvrig filen med nummer det gjelder. Jeg tok bare alle tall mellom 1000 og 9999 og testet. Er det Ja, så er den sentral og man får ikke tillegget, er det Nei får man et tillegg på 10 kr.

Filvedlegg:

Filnavn: usentrale_...mmer.txt
Filstørrelse:86 KB

www.zendi.no - smykkeskrin, klokkeskrin, toalettmapper
Vedlegg:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo