Spørsmål rundt frakt og levering

Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1

  • Fredrik Sjølie
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
15/11/2008 20:34 #2574 av Fredrik Sjølie
Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1 opprettet av Fredrik Sjølie
Hei
Har lagt inn Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1, og fjernet begge oppkravsmodulene, som beskrevet i les-meg-filen. Kopierte includes, både den som ligger i root på Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1 og den som lå under optional (overskrev de filene osm måtte overskrives). Så har jeg lagt inn vekt 0.25 på en vare.

Når jeg nå "kjøper" denne varen og går til kassen så står dette: Brevpost (1 x 3.25 kg)

Er det en minstevekt på 3 kg. ett eller annet sted? Står og at dette koster 0 kroner. Så er vel mere enn en feil her.

Kommer heller ikke opp noe alternativ for service-pakke.

Lenge siden jeg har gjort noe vedlikehold på butikken, så er jo mulig det er noe helt basic jeg har glemt å gjøre..

Tar imot tips her med stor takk :)

Fredrik

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Fredrik Sjølie
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
15/11/2008 21:21 #2577 av Fredrik Sjølie
Besvart av Fredrik Sjølie i emne Sv:Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1
Ok, fant ut største problemet, det med vekta. Men nå, om jeg bestiller en pakke med vekt på over 2 kg. så er det ikke noe annet alternativ enn å komme innom butikken. Dvs. service-pakke vises fortsatt ikke. Hvorfor? :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
16/11/2008 01:32 #2580 av Bjørnar Sæhle
Fikk problemer med denne modulen og, at postoppkrav forsvant uansett. Selv når de valgte posten serviepakke, var ikke postoppkrav tilgjengelig.

Du kan jo prøve å installere posten serviepakke en gang til?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Fredrik Sjølie
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
16/11/2008 19:48 #2589 av Fredrik Sjølie
Besvart av Fredrik Sjølie i emne Sv:Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1
Heldigvis ikke problemer med at oppkravs-delen forsvinner på service-pakke. Men som det stod i lesmeg-filen, så må cod-modulen blant annet reinstalleres..

Det jeg lurer på nå er om ikke service-pakken tar litt for lite betalt.. Og dette er vel litt tricky å fikse?

Alt annet er i orden nå :D

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
16/11/2008 20:59 #2590 av Bjørnar Sæhle
Installerte selvfølgelig COD modulen på nytt etter installasjonen. Er en av tingene jeg lærte meg når jeg holdt på å installere zen cart første gangen.. Installasjonsteksen er virkelig verdt å lese.

Hva mener du med at den tar for lite betalt? Er vektberegningen riktig?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Fredrik Sjølie
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
17/11/2008 19:25 #2600 av Fredrik Sjølie
Besvart av Fredrik Sjølie i emne Sv:Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1
F.eks her:

Brevpost (1 x 0.25 kg) (A-Prioritert, Norge - NB: Uten forsikring og sporings-nummer) 38,-
Posten Servicepakke (Posten Servicepakke - Med sporingsnummer og forsikring ) 73,

Syns 73,- høres lite ut med postens service-pakke..

Hmm, begynner å lure litt nå, hva er egentlig postens servicepakke?

Hadde muligens vært greit å satt en flat takst på postens service-pakke, om dette er lett å gjøre da?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo