Spørsmål rundt frakt og levering
Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1
- Tor Andre Vikki
- Besøkende
17/11/2008 21:19 #2612
av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1
fredsjo skrev:
Alternativet her kan være å bruke gratis frakt funksjonen i zc, du setter en flat takst på norgespakke å endrer navnet på den i php fila. Dette alternativet gir deg muligheten for flat takst på norgespakke å annen takst for brevpost.
navnet på Php fila endrer i roten av filene dine klikk følgende mapper:
includes, language, norwegian, modules, shipping. her finner du filen freeshipper.php å endrer navnet gratgis frakt til det du måtte ønske
Men jeg ønsker ikke flat pris på alt.
Ønsker at kunden kan velge mellom brevpost (uforsikret) eller norgespakke (forsikret med sporings-nr.) Da kunne jeg satt en flat takst på norgespakken.
Er denne avtalen med posten ugunstig altså?
Alternativet her kan være å bruke gratis frakt funksjonen i zc, du setter en flat takst på norgespakke å endrer navnet på den i php fila. Dette alternativet gir deg muligheten for flat takst på norgespakke å annen takst for brevpost.
navnet på Php fila endrer i roten av filene dine klikk følgende mapper:
includes, language, norwegian, modules, shipping. her finner du filen freeshipper.php å endrer navnet gratgis frakt til det du måtte ønske
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Fredrik Sjølie
- Emneforfatter
- Besøkende
17/11/2008 21:26 #2614
av Fredrik Sjølie
Besvart av Fredrik Sjølie i emne Sv:Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1
Det var jo ett kjempetips! Takk
- Bjørnar Sæhle
- Seniorbruker
- If it ain't broke, don't fix it
Less
Mer
17/11/2008 22:30 #2615
av Bjørnar Sæhle
Besvart av Bjørnar Sæhle i emne Sv:Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1
Hvorfor ikke rename tabellmodulen da? Da kan du ha flere norgespakker i forhold til vekten.. Husk at Norgespakke kr 120 er kun gyldig intil 10kg
- Tor Andre Vikki
- Besøkende
17/11/2008 23:08 #2620
av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1
Det absolutt letteste er å bruke tabellen å legge til de fraktprisene som trengs. Jeg har varer fra under 20g til over 300kg, ikkeno problem å definere dette, eneste er at kunden ikke kan velge norgespakke eller brevpakke da prisen blir beregnet i forhold til vekt.
Har ikke satt ny nettbutikk live enda så det gjenstår å teste den live, men jeg kan ikke se noen problemer med denne modulen.
Det viktigste er at kunden vet hvor mye han betaler i frakt, ikke om han kan velge norgespakke eller brevpost.
Har ikke satt ny nettbutikk live enda så det gjenstår å teste den live, men jeg kan ikke se noen problemer med denne modulen.
Det viktigste er at kunden vet hvor mye han betaler i frakt, ikke om han kan velge norgespakke eller brevpost.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.