Spørsmål rundt frakt og levering

Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1

  • Tor Andre Vikki
  • Besøkende
  • Besøkende
17/11/2008 21:19 #2612 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1
fredsjo skrev:

Men jeg ønsker ikke flat pris på alt.

Ønsker at kunden kan velge mellom brevpost (uforsikret) eller norgespakke (forsikret med sporings-nr.) Da kunne jeg satt en flat takst på norgespakken.

Er denne avtalen med posten ugunstig altså?


Alternativet her kan være å bruke gratis frakt funksjonen i zc, du setter en flat takst på norgespakke å endrer navnet på den i php fila. Dette alternativet gir deg muligheten for flat takst på norgespakke å annen takst for brevpost.

navnet på Php fila endrer i roten av filene dine klikk følgende mapper:

includes, language, norwegian, modules, shipping. her finner du filen freeshipper.php å endrer navnet gratgis frakt til det du måtte ønske

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Fredrik Sjølie
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
17/11/2008 21:26 #2614 av Fredrik Sjølie
Besvart av Fredrik Sjølie i emne Sv:Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1
Det var jo ett kjempetips! Takk :D

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
17/11/2008 22:30 #2615 av Bjørnar Sæhle
Hvorfor ikke rename tabellmodulen da? Da kan du ha flere norgespakker i forhold til vekten.. Husk at Norgespakke kr 120 er kun gyldig intil 10kg

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Besøkende
  • Besøkende
17/11/2008 23:08 #2620 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1
Det absolutt letteste er å bruke tabellen å legge til de fraktprisene som trengs. Jeg har varer fra under 20g til over 300kg, ikkeno problem å definere dette, eneste er at kunden ikke kan velge norgespakke eller brevpakke da prisen blir beregnet i forhold til vekt.

Har ikke satt ny nettbutikk live enda så det gjenstår å teste den live, men jeg kan ikke se noen problemer med denne modulen.

Det viktigste er at kunden vet hvor mye han betaler i frakt, ikke om han kan velge norgespakke eller brevpost.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo