Spørsmål rundt frakt og levering

Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1

Mer
17/11/2008 19:34 #2601 av Bjørnar Sæhle
Posten sericepakke er en avtale man lager med posten, for så å bruke enten datautskrift av sendelapper (EDI) eller manuelle skrevet servicelapper. Uansett så er dette en avtale som må ingåes med posten, og du får faktura i posten for det du sender.
Prisen du skriver under her ser riktig ut. Posten servicepakke er delt inn i soner og kilo. Ergo hvis du sender en hvis kilo bergen-oslo er det billigere enn oslo-kautokeino. 73 er laveste pris på sericepakke på 1 sone hvis du ikke har henteavtale med posten. Da blir det 63.

Hvis du ønsker flat pris, så bruk bare flatprismodulen som ligger i zen cart

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Fredrik Sjølie
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
17/11/2008 19:37 #2602 av Fredrik Sjølie
Besvart av Fredrik Sjølie i emne Sv:Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1
Men jeg ønsker ikke flat pris på alt.

Ønsker at kunden kan velge mellom brevpost (uforsikret) eller norgespakke (forsikret med sporings-nr.) Da kunne jeg satt en flat takst på norgespakken.

Er denne avtalen med posten ugunstig altså?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
17/11/2008 19:44 #2604 av Bjørnar Sæhle
Ah, her ser jeg feilen.. Posten serivepakke er IKKE det samme som Norgespakke. Posten servicepakke er langt mer gunstigere enn som så.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Fredrik Sjølie
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
17/11/2008 19:46 #2605 av Fredrik Sjølie
Besvart av Fredrik Sjølie i emne Sv:Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1
Skjønner :)

Har sendt en mail til Bring nå. Skjønner ikke opplegget helt. Utrolig lite info å finne på bring.no i allefall.. Må man f.eks ha en frankerings-maskin eller en slik printer? Eller kan man fylle ut skjema selv manuelt?

Er det noe månedsbeløp? Er det noe førstegangsbeløp? Etc...

Om du kan svare på dette blir jeg glad :)

Og lønner en slik ordning seg for en liten bedrift som meg, som sender 30-40 pakker i mnd.?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
17/11/2008 19:50 #2607 av Bjørnar Sæhle
Ingen oppstartsavgift. Du betaler for det du sender, og det er ikke noen frankeringsmaskin. Men det er bare avtale med Bring.
Du må ha ett system for EDI filer. Selv bruker jeg www.winedi.no som jeg mener jeg betalte rundt 1000 kroner i oppstartsavgift på, men da fikk jeg printeren med. Men du kan og velge manuelle lapper som du skriver på. Hvor mye disse koster vet jeg rett og slett ikke, men det kan de på bring fortelle deg.

www.bring.no/Produkter+og+tjenester/Brin...alt/Standard/231.cms

Bla på fanene NEDE (Produktinfo, priser, priser 01.01.2009), tillegstjenester, produktvilkår for mer info

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Besøkende
  • Besøkende
17/11/2008 21:00 #2611 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Sliter litt med Brevpost_Tabell_Maksvekt_v1.1
Hei Fredsjo.

Når det gjelder postens servicepakke bør du se litt på hva slags pakker du sender og hvor. Jeg har selv brukt den å måtte bryte med posten pga pris. Hvis du sender mye småpakker i rett str innenfor sone 1-3 kan det lønne seg. Du betaler posten for det de sender for deg, men ta her i betrektning at du må betale sone priser som tidligere nevnt. I tillegg til dette betaler du ekstra hvis du har ugunstige pakker i forhold til str. Du må også betale ekstra for vanskelige plasser. Altså alle butikker med post og feks en lokal postvariant lengst oppi skogen.

Når dette er sagt betaler du nå win edi over 1700kr i året for bruk at deres system, denne prisen er rimlig lik alle edi soft leverandører.

Enkelheten med dette er at edi soft systemet skriver ut lapper du bare klistrer på. Ulempen med dette systemet synes jeg er uoversiktlig fraktsystem, jeg gikk igjennom mine pakker for tre år å fant rundt 60 feil faktureringer jeg er i tvist med posten om nå.

Hvis du leser denne posten. www.zen-cart.no/index.php?option=com_kun...iew&id=2538&catid=12

Her finner du ett ganske enkelt tabell system som gir deg muligheten til å definere priser basert på vekt, du slipper da alt surret med postens servicepakke som oppstår.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo