Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Forhåndsutfylling av "Nyhetsbrev-boksen"

  • haze
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
08/05/2008 16:37 #2032 av haze
Når en ny kunde nå registrerer seg i nettbutikken, må han selv krysse av i boksen for å motta nyhetsbrev.
Er det mulig at denne boksen er krysset av som standard?
Tenker at det på den måten skal være mulig å få enda flere som vil motta nyhetsbrev.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
08/05/2008 18:55 #2033 av Rune Rasmussen
Det er mulig, men det er etter norske regler ikke tillatt!

Forbrukerombudets retningslinjer E-handel og fjernsalg kan være nyttig å sette seg inn for de som skal drive handel på nett: www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=11037373&subid=0

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • haze
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
08/05/2008 19:11 #2034 av haze
Joda, vet at det kan være på kanten :-)
Kunden skal selvfølgelig kunne velge å fjerne haken i denne boksen, men jeg ønsker altså at haken skal stå der når kunden kommer dit.

Noen som gidder å fortelle hvordan man fikser det?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
08/05/2008 19:21 #2035 av Rune Rasmussen
Hvis du ikke vil følge de regler og normer som finnes for handel på nett bør du kanskje gjøre noe annet heller, jeg kommer i alle fall ikke til å fortelle deg dette for at du skal få spamme folk. Jeg hater spammere ... ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • haze
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
08/05/2008 19:36 #2036 av haze
Nå er vel ikke mitt formål akkurat å drive med spam.
Har drevet netthandel lenge nok til å forstå at det ikke er spesielt lurt.

Uansett; takker for hyggelig svar på et spørsmål som var seriøst ment.

Men; etter å ha lest litt på forumet her, undres jeg faktisk over den negative tonen du enkelte ganger bruker når du svarer brukerne.
Vil tro at mange kan ha noe positivt å bidra med, selv om du mener at de enkelte ganger stiller idiotiske spørsmål.

Lykke til videre!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
08/05/2008 19:42 - 09/05/2008 00:02 #2037 av Rune Rasmussen
Det får da vel bare mene. :)

Men når du vil "lure" folk til å melde seg på et nyhetsbrev ser jeg ikke på det som noe annet enn et forsøk på å spamme de, det får du gjerne være uenig i - men da synes jeg også du skal oppgi en veldig god grunn for å "omgå" reglene.

At du blir så sur fordi jeg synes det du vil gjøre er umoralskt, er betenkelig og beklagelig ...

Tillegg!
For at det ikke skal være noe tvil siterer jeg forbrukerombudets informasjon på www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=958#samtykke

SAMTYKKE
Næringsdrivende som vil behandle forbrukeres personopplysninger, for eksempel i markedsføring, må som hovedregel innhente samtykke til dette på forhånd. For at forbrukerens samtykke skal være gyldig, må det være frivillig, uttrykkelig og informert.

Dette betyr at et samtykke må være en aktiv handling fra forbrukerens side, og at forbrukeren ikke kan bindes ved passivitet. En aktiv handling vil for eksempel kunne være at forbrukeren må trykke på en "klikk-av-boks". Dersom en slik akseptboks på forhånd er utfylt med samtykke, vil ikke kravene til aktivt samtykke være tilfredsstilt.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo