Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Forhåndsutfylling av "Nyhetsbrev-boksen"

  • haze
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11/05/2008 00:40 #2060 av haze
Ok! Har selvfølgelig full respekt for at du har tatt et slikt standpunkt.
For min egen del har jeg funnet funksjonen jeg spurte etter i første innlegg, slik at jeg kan være på høyde med andre aktører som jeg vet tjener gode penger på netthandel.
Diskusjonen avsluttet fra min side.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
11/05/2008 00:51 #2061 av Rune Rasmussen

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • haze
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11/05/2008 00:57 #2062 av haze
Takk det samme :-)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
11/05/2008 09:54 #2067 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Forhåndsutfylling av "Nyhetsbrev-boksen"
Dette er jo blitt en tråd som har tatt en litt spesiell vending, men det må vel tilskrives at den berører et område som synes litt uklart. Selv om nå deltagerne ser ut til å ha slått seg til ro med sitt, har jeg søkt litt nærmere på dette. For å få en avklaring på hva som er rett og galt er det tvilsomt om henvisning til hva andre gjør gir riktig svar. Fortolkning av retnigslinjer, forskrifter og lover får først sitt endelige svar i markedsrådet, domstoler eller lignende. Noe slikt vedtak kjenner jeg ikke til. Men Forbrukerrådets retningslinjer for anvendelse av Markedsføringsloven § 2b (SPAM) er ganske klare på dette feltet.

SITAT:
3.4.2 Nyhetsbrev og markedsundersøkelser:
Næringsdrivendes elektroniske nyhetsbrev vil være omfattet av forbudet, hvis formålet med nyhetsbrevet er å markedsføre egne eller andres produkter.
---
"forutgående samtykke" Hva er et samtykke?
Det kreves at samtykket som avgis av forbrukeren skal være en frivillig, uttrykkelig og informert erklæring. Dette innebærer at dersom det skal kunne sies å foreligge et gyldig samtykke, må følgende krav være oppfylt:

- Samtykket må avgis frivillig.

- Samtykket må avgis ved at det foretas en aktiv handling

- Et forhåndsavkrysset felt i en bestilling, kontrakt og lignende godtas ikke, fordi det ikke nødvendigvis er uttrykk for kundens vilje eller ønske, og fordi bestemmelsen forutsetter en aktiv handling fra kundens side for å avgi samtykket.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo