Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Forhåndsutfylling av "Nyhetsbrev-boksen"

  • Stian Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
09/05/2008 18:14 #2045 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Forhåndsutfylling av "Nyhetsbrev-boksen"
Dette er ganske vanlig og fullt lovlig og gjøre.

Admin - Konfigurasjon - Customer Details - Show Newsletter Checkbox. Sett denne til 2.

Er dessverre enig med tonen som enkelte bruker her.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/05/2008 18:43 - 09/05/2008 18:47 #2046 av Rune Rasmussen
Stian, se på lenken og sitatet i forrige post.

Dette er ikke noe du kan eller bør gjøre, hvor har du det fra at det er fullt lovlig. Om du er uenig med forbrukerombudet bør du også dokumenter at dette faktisk er feil som de sier.

Det er også et spørsmål om hva du som forbruker synes om å få nyhetsbrev fra alle butikker du handler fra, eller er i kontakt med. Det er veldig mange som ikke ønsker dette søpplet, og som blir irritert på deg som butikkeier om du prøver deg med skitne triks.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
09/05/2008 19:00 #2047 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Forhåndsutfylling av "Nyhetsbrev-boksen"
Denne var jo oppe til behandling i 2007, og de kom frem til at det gjaldt videresalg av personopplysninger. Dersom det ble gitt gode opplysninger om hva dette gjaldt og hvordan du kan unngå /avmelde slike tjenester. Selv har jeg hatt denne standard på (som også alle mine større konkurrenter). Ca 1/4 del benytter muligheten til å krysse av denne ved registrering.

Skal komme med link senere.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/05/2008 19:16 #2048 av Rune Rasmussen
OK, om det er slik at forbrukerombudet har villedende informasjon på sine sider så er det i seg selv ganske interessant. Så det må vi vel da finne ut av.

Når det gjelder større konkurrenter så tror jeg ikke du finner e-postreklame forhåndsmerket på noen av de seriøse aktørene, fordi de vet hva det koster dem å få kundene irritert.

Om noen f.eks begynne å sende meg reklame, uten at jeg fysisk har bedt om det - så skal det veldig mye til før jeg handler der igjen. Og det vet jeg gjelder veldig mange andre også.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • haze
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
09/05/2008 19:49 #2049 av haze
Stian69: Takker og bukker! :-)
Takker også for at du langt på vei samtykker med meg vedr tonen på dette forumet.
Er temmelig sikker på at mange flere har mye å bidra med her, men at de avstår når de ser hvilke kommentarer og svar enkelte får.

Rune: Jeg sa tidlig i denne tråden at jeg er klar over at dette er på kanten av hva som er lovlig.
Mitt spørsmål var bare hvordan man fikset det.
Vi som har drevet med handel en stund (både på og utenfor nett) vet derimot at man ofte må tøye grensene maksimalt.
Personlig driver jeg butikk for å tjene penger, og ikke for å tilfredsstille hverken forbrukerombudet eller andre offentlige myndigheter.
Umoralskt? OK! Men at jeg taper særlig mange salg på det er heller tvilsomt.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/05/2008 20:06 #2050 av Rune Rasmussen
Du er enig i at det er på kanten, og du sier også at du ikke er interessert i følge lover og regler så lenge du synes du tjener på det. Ja det er umoralskt, ingen tvil om det vil jeg si. :)

Og har ikke jeg da lov til å mene at de som ikke er interessert i følge spilleregler heller bør drive med noe annet, og nekte å bidra til at dere gjør det? Jeg vil si det er både min rett og plikt å gjøre det, uten at jeg behøver å få dritt slengt tilbake. Jeg har tross alt også allerede gitt deg veldig mye, så du kan tjene penger på din butikk - uten å få noe tilbake for det. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo