Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Forhåndsutfylling av "Nyhetsbrev-boksen"

  • Stian Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
10/05/2008 21:38 #2054 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Forhåndsutfylling av "Nyhetsbrev-boksen"
Les gjennom teksten hos forbrukerombudet en gang til så ser du at den kan tolkes i mange retninger. Dette gjelder de fleste veiledninger som blir gitt av forbrukerombudet.

Forsøk og registrer deg hos f.eks Netshop.no som vel er en ganske stor og anerkjent nettbutikk. Der er det huket av for Ja takk, jeg ønsker å motta epost om tilbud fra Netshop. H&M sin netthandel får du ikke engang spørsmål, men det står bare beskrevet i betingelsene at du vil motta regelmessige tilbud på e-post.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/05/2008 23:23 - 10/05/2008 23:38 #2055 av Rune Rasmussen
Si meg heller hvilken del du synes kan tolkes Stian, og hvordan du synes den bør tolkes.

H&M har vel også solgt, eller selger, klær laget av barnearbeidere om jeg ikke tar mye feil. Og er da neppe noe særlig til bra "forbilde".

Komplett og andre virkelig store, og seriøse, nettaktører har ikke forhåndsvalgt.

Oppdatering!
Jeg har nå kikket på Netshop og H&M
Netshop har heller ingen lenke til, eller aksept av personværnsærklæring på sin registreringsside - og oppfyller da heller ikke det kravet.

H&M har tydeligvis endret siden du registrerte deg, etter det jeg kan se, for der var det nå spørsmål om dette. Og da også uten å ha det forhåndsvalgt, så de har muligens fått en grunn for å endre sin praksis ...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • haze
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11/05/2008 00:09 #2056 av haze
Hmm....
Min intensjon da jeg startet denne tråden var absolutt ikke å kjøre igang en diskusjon om hva som er lov, ikke lov, moralskt riktig, useriøst osv når man driver på nettet.

Når vi likevel har kommet dit, tok jeg nå en rask kikk på noen nettsider:
-siba.no :har nyhetsbrev-boksen utfylt
-netthandelen.no :har nyhetsbrev-boksen utfylt
-fotoknudsen.no :her må du aktivt krysse av dersom du IKKE ønsker å motta nyhetsbrev
-eurofoto.no :har nyhetsbrev-boksen utfylt
-gooba.no :har nyhetsbrev-boksen utfylt
-vpg.no :har nyhetsbrev-boksen utfylt
Er de 6 butikkene jeg har nevnt her små og useriøse aktører på nettet?
Er de dårlige forbilder når det gjelder netthandel?

Forbrukerombudet må gjerne komme til meg og si at jeg skal fjerne forhåndsutfyllingen. Fjernet blir den uansett ikke, og særlig langt i en evt sak mot meg tviler jeg på at de kommer.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
11/05/2008 00:14 - 11/05/2008 00:15 #2057 av Rune Rasmussen
Gi meg adressen til din side, så kan jeg godt få forbrukerombudet til å vurdere den - så får vi det avklart. ;)

Uansett, synes jeg fortsatt det er min rett og plikt å si hva jeg mener om måten dere driver på - og også nekte å hjelpe ut fra dette.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • haze
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11/05/2008 00:21 #2058 av haze
Som admin her finner nok du den uten at jeg legger linken her.
Har faktisk vært i kontakt med forbrukerombudet tidligere, men da vedr beregning av frakt, uten at de kom noen som helst vei. Er ikke særlig nervøs nei.

MEN:
Mener du seriøst at Siba, Netthandelen, Fotoknudsen, Eurofoto, Gooba og VPG er useriøse aktører og dårlige forbilder??
I tilfelle ja: Hva kjennetegner en seriøs aktør innen netthandel?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
11/05/2008 00:32 #2059 av Rune Rasmussen
En seriøs aktør innen netthandel respekterer sine kunder, og driver ikke på kant med gjeldende lover og normer. Så enkelt er det.

Og ja, jeg har aldri handlet hos noen av de du nevner. ;)

En annen ting som jo er litt interessant er hvorfor H&M da tydeligvis har endret sin praksis, i likhet med mange andre ...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo