Spørsmål rundt frakt og levering

Ny Zen Cart fraktmodul for Bring&Posten produkter

Mer
22/02/2009 18:22 - 22/02/2009 18:24 #2947 av Arne Unneland
Hei.

Har laget en ny fraktmodul (med utgangspunkt i den gamle servicepakkemodulen) til å gi pris på:
- Servicepakke
- Bedriftspakke
- På Døren
- A-Post

Dvs. når du installerer modulen får du opp fire nye fraktalternativ.

NB! Ikke lenger prisen i databasen. Modulen spør Bring Fraktguide XML API direkte. fraktguide.bring.no/
Dvs. ikke lenger prisoppdateringer heller ;)

Ta en kikk og kom gjerne med tilbakemeldinger. Når den vurderes som stabil kan den legges opp under "Nedlastinger".

Mer informasjon og installasjonsbeskrivelse finner dere i les.meg filen som ligger i ZIP-filen.

Filvedlegg:

Filnavn: pakkepriser_ver1.zip
Filstørrelse:26 KB
Vedlegg:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/02/2009 18:46 - 22/02/2009 18:57 #2948 av Arne Unneland
Vedlagt er en liten oppdatering. Bruk denne versjonen.

Filvedlegg:

Filnavn: pakkeprise...r1_1.zip
Filstørrelse:26 KB


Dersom noen tar denne i bruk - test spesielt:
- Feilhåndtering. F.eks. dersom noen prøver å sende til et postnummer som ikke eksisterer så er standard oppførsel at fraktalternativet ikke vises. Man kunne hatt en håndtering om at Servicepakke alltid skal vises uansett med en standardpris.
- Servicepakke viser navnet på utleveringsenhet og åpningstider i de fleste tilfeller (som på skjermbilde under).
- På Døren modulen har integrert dekningsområde. Dvs. den vises kun på postnummer som har aktivert på døren utlevering

---

Legger også med en skjermbilde av hvordan det ser ut med Servicepakke, På døren og Bedriftspakke.

Vedlegg:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/02/2009 23:09 - 23/02/2009 01:10 #2949 av Rune Rasmussen
Hei Arne,

Dette var en veldig hyggelig overraskelse som jeg skal teste ut ganske så snart, hadde selv vurdert å ta tak i dette - men mangler dessverre tiden akkurat nå.

Stor takk til deg for denne modulen, på vegne av alle landets Zen Cart-brukere. Tror dette blir en vinner, årets modul for norske brukere. :)

OPPDATERING!
Jeg har nå testet ut modulen en del, og den ser ut til å være like genial som den er funksjonerende. ;)

Jeg har installert og gjort den tilgjengelig på en testside, hvor man også kan få opp fraktberegningen i handlekurven - uten å logge inn. Har også lagt inn noen testprodukter, med forskjellige vekter for uttesting . Fraktberegning er fra postnummer 0001, og om du f.eks tester med leveringspostnummer 9010 er hjem på døren også tilgjengelig.

De som tester må gjerne også sammenligne opp mot Fraktguiden , noe jeg har gjort med godt resultat. :woohoo:

Et problem er dog at den ikke tar hensyn til maksvekten som er tillatt sendt, og derfor bregner frakt på de forskjellige pakkevalgene også for produkter på flere hundre kilo. Skal se om vi kan gjøre noe med det, om vi burde ...?!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
23/02/2009 01:36 - 23/02/2009 01:38 #2950 av Rune Rasmussen
Vedlegg:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
23/02/2009 01:41 #2951 av Rune Rasmussen
Vedlegg:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo