Spørsmål rundt frakt og levering

Ny Zen Cart fraktmodul for Bring&Posten produkter

Mer
18/03/2010 20:27 #4037 av Ingrid Jeanette Flåterud
Jah, det er litt merkelig. Det ser ikke ut til å følge et mønster, og jeg får ingen feilmelding annet enn at alternativene faller ut og kunden får beskjed om at servicepakken ikke er tilgjengelig for denne ordren. Vekt og alt er på plass, og det funker stort sett hver gang jeg er inne for å sjekke selv - men jeg får som sagt mailer av kunder som det ikke funker hos.

Det er bare selve forbindelsen som svikter tror jeg. Det hender det løser seg ved å gå tilbake et steg og prøve igjen, så jeg har lagt inn en "Obs! Dersom du ikke ser fraktalternativer....." i teksten på shippingsida.

Jeg får ikke satt opp fastpris uten at den er oppe hele tida, og det er jo litt lite hensiktsmessig å ha den der når fraktguiden virker samtidig.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
18/03/2010 21:29 #4038 av Arne Unneland
Det som hadde vært en tanke var å legge inn logging i fraktmodulen for å få litt mer informasjon om hva som egentlig skjer...

Loggingen bør legges inn i denne filen: tinyurl.com/bywsrf

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/03/2010 11:24 #4043 av Torje Rørvik
Hei arneu!

Jeg forstår det slik at du jobber med dette i Bring, og da kan det jo hende at du klarer å få fortgang i dette :-)

Det har vist seg at Posten opererer med forskjellige dekningskart for "På Døren"-tjenesten. De aller fleste referanser - inkludert API'et som brukes i Fraktguiden - bruker et veldig gammelt dekningskart (minst et par år gammelt).

Jeg har lett rundt på Posten og Bring, og har funnet et eneste sted hvor dataene faktisk er oppdatert - (søkefeltet til høyre i denne linken) .

Du kan jo f.eks prøve med postnr 9730 i linken ovenfør først, for så å prøve det samme postnr i Fraktguiden.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/03/2010 14:05 #4045 av Arne Unneland
Du har rett i at det jobbes med å få på plass et bedre datagrunnlag for dekningsområde. Dette jobbes det med og vil automatisk bli tilgjengelig for alle brukere av Fraktguiden når dette er på plass. Målet er at dette skal være på plass i løpet av kort tid. Følg bringfraktguide på twitter for oppdateringer.

For tekniske spørsmål relatert til Fraktguiden, vennligst bruk twitter eller get satisfaction (lenket til fra fraktguide.bring.no).

Pluginen i zen cart som jeg lagde første versjon av og som senere har blitt justert er et hobbyprosjekt. Dvs. ikke levert av Bring


Arne :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tommy
  • Besøkende
  • Besøkende
07/06/2010 02:07 #4299 av Tommy
Noen som vet om denne fraktmodul er kompatibel med siste version av Zen-Cart?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
08/06/2010 10:06 #4309 av Bjørnar Sæhle

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo