Spørsmål rundt frakt og levering

Ny Zen Cart fraktmodul for Bring&Posten produkter

Mer
24/06/2012 12:39 #5425 av Rune Rasmussen
Det kan gjøres på alle Bring valg, men når man oppdaterer moduler med nye versjoner som inneholder nye felter må man først avinstallere fra administrasjonen - for så å laste opp nye filversjoner. Hvis ikke får man krøll og felter som vises uten å ha noen funksjon.

Merk også at man på servicepakke har et "failover" beløp, som vises om pris ikke kan hentes fra Bring - slik at kunden kan sjekke ut uten å få stopp på grunn av manglende fraktvalg og pris.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
07/01/2013 11:30 #5528 av Einar Solheim
Er det ingen enkel vei til å få modulen til å hente priser fra tabell 2 (2-7 cm) i steden for tabell 1 hos posten?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
18/01/2013 17:47 #5531 av Selmir Lokmic
Hei, er ganske ny med Zen cart.
Har et lite problem med denne fraktmodulen, Jeg får ikke opp æøå bokstaver på utregning av frakt siden. Menst i Admin ser jeg bokstavene. Har prøvd å endre til UTF-8 alle de php filene som kommer med, men hjelper ikke der, kun i admin. har noen andre hatt samme problem?

A-post og B-post fungere ikke når eg setter på kilo, kun på gram, men da blir utregningen helt feil, for lav pris i forhold til original frakt pris.

Skjønner heller ikke hvorfor servicepakke har oppkrav? Må ikke alle ha EDI system for at du kan sende oppkrav der? Går ikke an å sende oppkrav med vanlig mybring. Menst resten er det ikke oppkrav på(som f.eks Norgespakke)?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
02/03/2013 12:09 #5547 av Raymond Halvorsen
Hei.

Jeg skal selge en del varer som veier over 35kg, men fraktalternativet serivepakke kommer opp som valg selv om produktet veier over 35kg? Hvordan er det mulig å fjerne dette alternative?

feks:
hvis produkter veier under 35kg - vis servicepakke.
hvis produkter veier over 35kg - vis stykkgods.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
02/03/2013 14:35 - 02/03/2013 14:39 #5548 av Rune Rasmussen
Fraktguiden returnerer vel ingen pris om vekt er over 35 kilo, så da må det nesten være feilover som slår inn - dvs. det standardprisen som er satt i modulens konfigurasjon som vises hos deg?

Test da å endre bring_fraktguide_common.php, linje 154 fra:
Code:
if ($productCode == "SERVICEPAKKE" && MODULE_SHIPPING_BRING_SERVICEPAKKE_ERRORCOST > 0) {

til:
Code:
if ($productCode == "SERVICEPAKKE" && MODULE_SHIPPING_BRING_SERVICEPAKKE_ERRORCOST > 0 && $weightInGrams <= 35000) {

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/03/2013 16:49 #5549 av Raymond Halvorsen
Takk for hjelpe :) Nå dukker ikke servicepakke opp når vekten er over 35 kg. Hvordan setter jeg en fastpris på servicepakke? Feks alle servicepakker 99,- i frakt.

Jeg lurer også på hvilken modul som skal brukes på varer som veier over 35 kg?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo