Spørsmål rundt frakt og levering

Interesse for EDI freeware?

Mer
14/05/2010 10:19 #4179 av Kristian Barek
Ja, jeg vil gjerne være med å teste. Egentlig vil jeg aller helst ha en Linux-utgave som jeg kan kjøre på serveren (siden Zebraen min har nettverksstøtte). Men litt avhengig av hva programmet er skrevet i så kan jeg kanskje hjelpe til med å lage en slik versjon.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
14/05/2010 12:33 #4181 av Torje Rørvik
(oppdatering: Har fjernet gamle lenker, og peker til ny link i stedet)

Da har jeg laget noen videoer som viser hvordan man setter opp programmet, og hvordan det fungerer i praksis.

Link til instruks og nedlastning:
www.gelbro.com/packman/

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
14/05/2010 13:01 #4182 av Elin Enger Mollestad
Tusen takk for jobben dere gjør, dette betyr mye for mange!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
14/05/2010 17:21 #4185 av Torje Rørvik
barek skrev:

Ja, jeg vil gjerne være med å teste. Egentlig vil jeg aller helst ha en Linux-utgave som jeg kan kjøre på serveren (siden Zebraen min har nettverksstøtte). Men litt avhengig av hva programmet er skrevet i så kan jeg kanskje hjelpe til med å lage en slik versjon.

Litt usikker på hva du mener, men dette programmet kan godt kjøres i nettverk, siden du jobber direkte (og kun) mot zen-cart-databasen.

Det eneste som lagres lokalt på de enkelte maskinene er database/logoninfo (passordet er kryptert). Dette lagres i registeret. I tillegg legger jeg en sikkerhetskopi av de sendte edi-filene lokalt i roaming-profilen, men det er egentlig helt unødvendig.

Dette betyr at hvis du gjør en full installasjon av programmet på en maskin, så vil du kun få spørsmål om database, brukernavn og passord hvis du installerer det på en annen maskin.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
14/05/2010 17:24 #4186 av Kristian Barek
Hei hei! Nå har jeg dratt opp en kopi av zencart-databasen min. Nå har jeg ikke zen_ som prefiks på alle tabellnavnene i databasen, så jeg måtte rename alle tabellene til å ha "zen_" i seg, eller så klaget den på at zen_orders_status ikke fantes.

Når jeg renamet tabellene så kom preferences-dialogboksen opp. Men allikevel kommer det ikke opp noen ordre, men jeg får følgende feilmelding når jeg starter programmet:



Uansett så må jeg si at programmet virker veldig lovende, og takker så mye for at du gjør det tilgjengelig!
Vedlegg:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
14/05/2010 17:33 #4187 av Kristian Barek
Ja, det vil fungere, men pr.idag så har jeg nettbutikken hos en hostingprovider, slik at jeg evt. må ha en VPN-forbindelse inn for å snakke med databasen (evt. en replikering til en server her lokalt). Så min opprinnelige tanke var å gjøre mesteparten av EDI-håndteringen på serveren via et web-GUI, og så kun gjøre selve utskriftsdelen lokalt. Dermed slipper jeg å måtte skrive ut fra den ene Windows-maskinen jeg har. Når jeg testet nå så koblet jeg til MySQL på den lokale Linux-maskinen. :)

Nå er det uansett ikke noe stort problem, og jeg vet jo ikke om du har planer om å publisere kildekoden.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo