Spørsmål rundt frakt og levering

Interesse for EDI freeware?

Mer
26/07/2011 20:44 #5083 av Kyle Fjermedal
Hei, vi har prøvd ut packman litt nå. Er det noen andre som har problemer med at programmet henger seg opp i 1 - 2 minutter når man starter det og skal lagre innstillinger?

Nettbutikken våres har over 3000 ordre inne i systemet så vet ikke om det har noe å si.
Bruker WinXP på maskinen som har packman installert

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
26/07/2011 23:21 #5084 av Torje Rørvik
Hei, har kikket på kildekoden nå, og jeg lurer på om dette skyldes en manglende indeks i en av packman-tabellene.

Vet du hvordan du legger inn en indeks i en tabell? (evt noen andre som kan bidra med å lage et script?)

I tabellen "packman_frakt_sone" må du lage en indeks som inneholder feltene "fra" og "til" - da tror jeg problemet skal være løst.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/07/2011 16:01 #5085 av Kyle Fjermedal
Hei, jeg svarte her igår, men ser at det er blitt borte :/

Jeg haar laget en indeks slik du sa, men kan ikke merke noen forskjell

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/07/2011 19:06 #5086 av Torje Rørvik
Ok. Problemet er at det tar tid hver gang du starter opp - uansett om du går inn i innstillingene eller ikke? Og etter et par minutter, så får du opp ordrene og alt virker som normalt?

Det som kan ta litt tid, er å beregne hvilken postsone disse ordrene hører til, og det skulle ha blitt løst ved hjelp av den omtalte indeksen. Hvis dette ikke hjalp, så kan det være noe i zencart-oppsettet ditt (eller kundegruppen for den saks skyld).

Vises de forskjellige sonenummerne riktig i PackMan - dvs at hvis mottakeren er i ditt hjemfylke, så er det sone 1 - og hvis mottakeren er på den andre siden av landet så er sonen 5?

Hvis sonene ikke vises i PackMan, så skyldes det at ditt eget postnummer ikke er satt opp (riktig) i Zen-Cart. Packman er avhengig av å vite ditt postnr for å kunne beregne postsonene.

Er alle dine kunder norske? Hvis det ligger utenlandske postnr i ordrene, så kan dette trolig være et problem, siden det da blir vanskelig å matche mot sonetabellen (det vil ikke kræsje, sonefeltet vil bare være blank - men hvis du har 2000 utenlandske kunder, kan det jo hende at den bruker for mye tid på disse mismatchene).

Selv har jeg også en del tusen ordrer, og jeg merker ingen tregheter - men det kan jo selvfølgelig skyldes at dine ordrer er mer "avanserte" (dvs mange produkter med ekstra attributter osv)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
01/08/2011 16:51 - 01/08/2011 16:52 #5087 av Kyle Fjermedal
Hei, det er hver gang programmet starter opp at det går 1 - 2 minutter før programmet svarer og når jeg lukker "General settings" vinduet. Alt ser ut til å virke normalt etterpå eneste at jeg mister forbindelsen noen ganger til serveren og da henger Packman seg opp igjen til den har fått forbindelse igjen. Soner er satt opp riktig.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
05/08/2011 13:23 #5091 av Torje Rørvik
Har gransket kildekoden enda mer nå, og jeg tror dette skyldes sql-scriptet som brukes for å vise oversikten over all kundeaktivitet (dvs det som vises under "Users and Customers". Her kobler jeg blant annet orders og customer-tabellen fra Zen-Cart, og jeg ser blant annet at customer_id i orders ikke er indeksert.
Tidligere kjørte jeg alle scriptene i det du startet PackMan, men har nå endret programmet slik at den kun kjører scriptet når du faktisk klikker på f.eks "Active customers". (noe du da ikke bør gjøre, siden du har problemer :-) ).

PS! Jeg har også fikset et annet problem som nettopp dukket opp; på nyere versjoner av MySQL, vil man kunne få feilmeldingen "BAD HANDSHAKE" når man prøver å koble til databasen. Dette problemet er borte i den nye versjonen.

Ny versjon (build 3) ligger nå ute på www.gelbro.com/packman
Bare å kjøre installasjonsprogrammet på nytt - i praksis vil det bare erstatte den EXE-filen du allerede har liggende..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo