Spørsmål rundt frakt og levering

Interesse for EDI freeware?

Mer
28/12/2010 20:24 #4715 av Torje Rørvik
Programmet bruker kun databasetabellen fra Zen-Cart - det betyr at du gjerne kan lage en lokal dummy-installasjon av Zen-cart på maskinen din, og så fjerne alt som har med Web/PHP å gjøre etterpå.

Det betyr at i stedet for å importere eventuelle filer til PackMan, kan du da importere dataene direkte inn i de aktuelle Zen-cart tabellene (dvs "orders" og "customers", såvidt jeg kan huske). Resten av Zen-Cart tabellene kan du slette.

Jeg har hørt om brukere som har laget nettopp den løsningen.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Thomas
  • Besøkende
  • Besøkende
28/12/2010 20:32 #4716 av Thomas
Besvart av Thomas i emne Sv:Interesse for EDI freeware?
;) det høres ut som en god plan! Støtter Pacman å sende ekstra parametere som sosial kontroll til Posten? Sosial kontroll er der Posten skal sjekke ID og at personen er edru ved utlevering av alkohol.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
28/12/2010 20:42 #4717 av Torje Rørvik
Nei, foreløpig støtter det ikke noe utover det jeg allerede har beskrevet tidligere.
Sosial kontroll er nok ikke det vanskeligste å legge inn støtte for, men jeg har dessverre ikke tid nå i den nærmeste tiden..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
02/03/2011 19:29 #4861 av Roger Gustavsen
Er det mulig å bruke EDI uten å legge inn et volum på pakken, kun vekt?

Vi sender i standardesker, men disse "kuttes" ned til å passe med innholdet i esken, og dermed er det forskjellig volum på alle eskene..

Blir det et problem - som i MÅ posten ha informasjon om dette fra oss, eller måler de det selv, og oppdaterer fakturaen vi får deretter?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
02/03/2011 19:45 #4862 av Torje Rørvik
Det spiller ingen rolle hva du registrerer, pakken(e) vil uansett bli målt automatisk når de kommer inn til postterminalen.

Inntil pakkene har ankommet terminalen, vil sporingslinken bare vise de dataene du har sendt.
Det kan derfor være greit å legge inn noe annet enn 0 cm, for å unngå å forvirre kundene.

Forøvrig har jeg laget en løsning som delvis fanger opp det du nevner. Jeg har laget en "slider" på vekten, hvor høyden på esken reduseres proposjonalt med vektreduksjonen.

Dvs at hvis en 20 cm høy eske er definert til å veie 20 kg når den er full, og du reduserer vekten til 10 kg, så settes høyden automatisk til 10 cm.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
02/03/2011 20:40 #4863 av Roger Gustavsen
Takk for svar! Veldig bra :) Jeg får en feilmelding når jeg tester Packman, men den har du fått på mail... SQL MAX JOIN problem. Ingenting jeg får ordnet med i INI filene :( Bruker bluehost..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo