Spørsmål rundt frakt og levering

Interesse for EDI freeware?

Mer
24/09/2009 17:33 #3615 av Rune Christensen
Er veldig intresangt dette.
Hva skal til for å få til fremgang?

Hjelper hjerne til med testing o.l.

BUrde jo være mulig å få til i php å dette.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • JOHO
  • Besøkende
  • Besøkende
24/09/2009 20:53 #3618 av JOHO
Besvart av JOHO i emne Sv:Interesse for EDI freeware?
Jeg er også interessert i dette. Jeg er programmerer og kan godt hjelpe til med noe om det trengs.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
24/09/2009 21:07 #3619 av Torje Rørvik
Hmm - jeg skrev et langt svar på innlegget til koolaid, men det forsvant. Får ta kortvarianten istedet :-)
Ja, jeg mener dette bør være en enkel sak å fikse i Php for de med kompetanse. Postens EDI-rådgiver sitter på veldig bra dokumentasjon på formatet for XML-filen de skal motta - og selve etikettutskriften er relativ banal så lenge man snakker om Zebra-printere.

Jeg bruker postens (gamle) internformat, men vil sikkert kunne bidra hvis noen trenger innspill.

Har forøvrig vurdert å lage en "light-versjon" av programmet mitt, dvs en versjon som ikke er koblet til Zen-cart i det hele tatt (det er ironisk nok den koblingen som gjør det vanskeligst for meg å lage en versjon som kan brukes av alle)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/11/2009 02:58 #3750 av Kristian Barek
Art skrev:

Hmm - jeg skrev et langt svar på innlegget til koolaid, men det forsvant. Får ta kortvarianten istedet :-)
Ja, jeg mener dette bør være en enkel sak å fikse i Php for de med kompetanse. Postens EDI-rådgiver sitter på veldig bra dokumentasjon på formatet for XML-filen de skal motta - og selve etikettutskriften er relativ banal så lenge man snakker om Zebra-printere.

Jeg bruker postens (gamle) internformat, men vil sikkert kunne bidra hvis noen trenger innspill.

Har forøvrig vurdert å lage en "light-versjon" av programmet mitt, dvs en versjon som ikke er koblet til Zen-cart i det hele tatt (det er ironisk nok den koblingen som gjør det vanskeligst for meg å lage en versjon som kan brukes av alle)


Dette virker *veldig* interessant siden jeg jobber med å få opp en Zen-cart nettbutikk selv. Jeg har en Zebra 2844 og har jobbet en god del med PHP, og vil helle bruke litt tid på å kode en løsning enn å være avhengig av en av de eksisterende leverandørene for EDI-software. Jeg går ut fra at jeg ikke er helt alene her. :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/12/2009 22:08 #3833 av Stian Sømoen
Hallo

Dette høres interessant ut.
Kan du sende meg en epost så kan vi snakkes litt om dette?

post@ikg.no

s.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
13/05/2010 23:53 #4178 av Torje Rørvik
Jeg har brukt fridagen i dag til å lage et Zen-Cart EDI-program.

Er det noen som er interessert i å teste det? Det skal forhåpentligvis være 100% funksjonelt - den eneste "mangelen", er at EDI-meldingen sendes til min mailkonto i stedet for til Posten.
Dette er det tryggeste nå i starten, slik at vi slipper å plage Posten i tilfelle det skulle være en bug.

Eventuell testing bør/må gjøres mot en dummy-butikk - f.eks en kopi av den egentlige nettbutikken (husk at databasen også må være en kopi).

Kort oppsummert:

* Windowsprogram
* Programmet jobber direkte mot Zen-Cart databasen
* Skriver etiketter til Zebra-printere (testet mot LP2844)
* Støtter følgende av Postens produkter: Servicepakke, Hjem på Døren, Bedriftspakke Dør-til-Dør, Bedriftspakke Postkontor
* Flerkolli for alle produktene
* Bruker postens internformat, og EAN-nummerserien tildeles gratis av Posten (hvis de godtar programmet)
* Semi-avansert adressekontroll. Hvis adressen er skrevet feil av kunden, får du både advarsel og vektede forslag - bl.a basert på fonetisk likhet.
* Noen tilleggsfunksjoner utover EDI-håndtering, f.eks omsetningsstatistikk og rapporter som viser aktive/ikke aktive kunder, hvor mange ganger de har handlet, om de har lagret handlevognen osv.
* Programmet er gratis

Programmet oppretter nye tabeller i Zen-Cart-basen, men endrer ikke på noen av de eksisterende tabellene.

Kanskje jeg kan legge det ut her et sted, eller er det ikke ønskelig før programmet er ferdig testet?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo