Spørsmål rundt frakt og levering

Interesse for EDI freeware?

Mer
14/05/2010 18:39 #4191 av Torje Rørvik
barek skrev:

Hei hei! Nå har jeg dratt opp en kopi av zencart-databasen min. Nå har jeg ikke zen_ som prefiks på alle tabellnavnene i databasen, så jeg måtte rename alle tabellene til å ha "zen_" i seg, eller så klaget den på at zen_orders_status ikke fantes.


Det var en flau hardkodingsbug :blush:
Den gamle linken ovenfor peker nå til den oppdaterte versjonen.
Tror neppe at ZenCart fikser at du renamer tabellene, så jeg ville ha slettet absolutt alt og installert ZC-kopien en gang til.

Forøvrig har jeg brukt programmet selv i over et år nå, og sendt mer enn 1000 pakker så langt. "Testingen" gjelder derfor først og fremst bruk av forskjellige moduler (betalingsmetoder, fraktmåter etc) siden jeg har begrenset antall varianter av dette i min egen nettbutikk.

PS! Dere kan godt sende spørsmål direkte til meg: torje (at) gelbro com istedet for å ta det her i forumet hvis det er ønskelig.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
14/05/2010 19:38 #4192 av Kristian Barek
Takker, jeg skal laste ned og teste den versjonen, så kan vi ta diskusjonen videre på mail.

Ellers for de som måtte lese tråden, så har jeg laget til en enkel løsning for å skrive ut etiketter med en Brother QL-500 etikettskriver (Binders solgte disse for 399,- en periode). Dette er rett og slett en PHP-fil som spytter ut CSV, som jeg deretter bruker sammen med en mal laget i Brothers P-Touch Editor.

Denne etikettskriveren tar ikke bredden som kreves for EDI-etiketter, men det har fungert fint til å sende vanlig brevpost, samt å skrive ut etiketter for bestilte varer (vi selger te i løsvekt, så hver tepose må ha sin etikett :)

Hvis noen er interessert i dette, så kan jeg prøve å snekre sammen en HOWTO og rydde litt opp i PHP-scriptet.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
28/05/2010 18:20 #4266 av Torje Rørvik
Etter mye betatesting fra Barek, er jeg klar med en ny versjon av PackMan. Denne skal i utgangspunktet være en "ferdig" versjon som er klar for bruk mot Zen-Cart og Posten.

Hvis du har tenkt å bruke programmet, vil jeg likevel anbefale å teste det mot en kopi av nettbutikken din først. Hvis det er noen bugs der nå, så er de med 99,9% sannsynlighet av typen ikke-kritiske "kosmetiske" feil.

Programmet og instruksjonsvideoene har jeg nå lagt ut på min egen server:
www.gelbro.com/packman

NB! Hvis du allerede har installert en tidligere versjon av programmet, må du først fjerne alle packman-databasetabellene (dvs packman_*) fra Zencart-databasen.
Følgende bruker(e) sa Takk: Svein Sønju

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Thomas
  • Besøkende
  • Besøkende
22/11/2010 15:26 #4666 av Thomas
Besvart av Thomas i emne Sv:Interesse for EDI freeware?
Er det noe håp om at du vil slippe kildekoden? Har samme behov mot Übercart, så det hadde spart meg for mye jobb...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
23/11/2010 10:41 #4667 av Torje Rørvik

tnfno skrev: Er det noe håp om at du vil slippe kildekoden? Har samme behov mot Übercart, så det hadde spart meg for mye jobb...

Nei, dessverre. Koden er ubrukelig for andre enn meg, i tillegg inneholder den diverse kildekodemoduler som jeg ikke har eiendomsrett over.

Men dokumentasjonen du får fra Posten er veldig bra og lettfattelig. Hvis du henvender deg til EDI-koordinatoren, får du alt du trenger.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
23/11/2010 12:38 #4668 av Christian Michelsen
Har du noe kontaktinformasjon til EDI-koordinatoren?

Jeg holder på med en desktop-basert administrator-applikasjon for nettbutikker (støtte for ZenCart så langt) og tenkte jeg skulle ta en titt på EDI-løsninger nærmere jul. :-)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo