Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

DIBS betalingsmodul (Ordrebekreftelse)

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
14/12/2007 18:31 - 09/03/2008 16:51 #1487 av Børre Næss
DIBS betalingsmodul (Ordrebekreftelse) opprettet av Børre Næss
Hallo!

Jeg har nettopp inngått avtale med DIBS angående betalingsløsningen på nettsiden min, men under test av siden har det oppstått et problem: Ved betaling med Visa eller Mastercard får hverken jeg eller kunden bekreftelse på at handelen er fullført på mail, dette går helt flott hvis kunden velger postoppkrav eller forhåndsbetaling. I stedet for den vanlige "checkout" siden, blir det nå bare en hvit side, hvor det eneste som står er "accept" øverst i venstre hjørne.
Er det noen som har vært borti noe lignende?

Obs! Ordren kommer heller ikke inn på ordreoversikten i admin.

Mvh

Børre

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
15/12/2007 03:56 #1488 av Rune Rasmussen
Det tyder vel på at betalingsmodulen du bruker ikke virker så bra sammen med Zen Cart 1.3.7 / 1.3.8 eller hva du nå bruker.

Har du tatt dette opp med DIBS, for det er vel deres modul du bruker?
Mener å huske at supportadresse er oppgitt i en eller flere filer i modul-pakken.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
15/12/2007 04:09 - 15/12/2007 04:10 #1489 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Hallo!

Det er jeg enig i, men modulen ble sendt til meg fra Dibs support, og er spesiallaget for ZenCart versjon 1.3.x.så den skulle virke, mener jeg, og teknikeren på Dibs. Jeg bruker ZC versjon 1.3.7, forøvrig.
Det viser seg at Dibs også har laget en oppgradert versjon av modulen, som blir lagt ut til uka, det er jo en mulighet for at det rett og slett er noe galt med den modulen jeg la inn først.

Jeg kommer tilbake med resultatet etter at det blir i orden, i tilfelle andre her inne også velger Dibs, nå som Cardia blir borte.

Mvh

Børre

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
15/12/2007 08:13 - 15/12/2007 08:14 #1490 av Rune Rasmussen
Cardia blir vel ikke borte, så vidt jeg har forstått vil de fortsatt finnes der, selv om DIBS har kjøpt de opp.

Når det gjelder modulen så tror jeg det har vært noen endringer i kjernen som påvirker betalingsmodulenes funksjoner etter 1.3.0 - så det er nok gjerne noe der. Nå oppdaterer DIBS neppe modulen uten grunn heller, så jeg tror nok det lønner seg å vente på ny ja.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
15/12/2007 16:29 #1491 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Ordrebekreftelse
Hallo!

Det kan jo hende at undertegnede har misforstått noe angående Cardia, men det som var tilfelle når jeg bestillte betalingsordning hos nettopp Cardia, var at jeg fikk bekjed om at det var like greit å legge inn Dibs med en gang, siden alle Cardia kunder måtte over til Dibs om en stund uansett. Og hvis du ringer Cardia nå, så havner du jo hos Dibs.
Nummeret er 21554400.
Kanskje det bare gjelder Cardia i Norge?
Dibs lovte å ha den nye modulen klar til meg i begynnelsen av neste uke, så det blir spennende, og etter det er det bare å vente på Teller, og kjenner jeg dem rett, så er det vel ingen hast.

Mvh

Børre

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
15/12/2007 21:35 - 15/12/2007 21:39 #1494 av Rune Rasmussen
Ok, har bare sett meldingen på siden til Cardia om at det ikke innebærer noen tekniske endringer for kundene. Men om alle skal over på DIBS nå er det jo kanskje ikke det helt sant, fordi det blir litt andre tekniske systemer og betalingsmoduler da. Men vi får se ... :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo